חברת כבלים בשליטת קבוצת עופר עומדות להתמזג עם חברת כבלי ציון מקבוצת כלל

לכבלים יהיו %60 בחברה החדשה * הערכות: אישור הממונה על ההגבלים יינתן בתנאים מגבילים

חברת כבלים, בשליטת האחים עופר, עומדת להתמזג עם חברת כבלי ציון מקבוצת כלל תעשיות. בהודעה שמסרו החברות היום (ד'), הן ציינו, כי על רקע התחרות הגוברת מצד יצרנים זרים, נבחנים היבטים שונים ונעשים בירורים ראשוניים הקשורים לאיחוד הפעילויות.

ל"גלובס" נודע, כי עיקרי ההסכם כבר סוכמו, ולפיהם תחזיק כבלים, שהיא חברה גדולה יותר, ב-%60 מהחברה הממוזגת, וכבלי ציון - ב-%40. כמנכ"ל החברה הממוזגת ימונה מנכ"ל כבלים, מיקי גולדשמידט, וכיו"ר יכהן יולי עופר.

חברות הכבלים הישראליות מתלוננות מזה זמן רב על קשיים, כתוצאה מחשיפת הענף, עם פתיחת מיכרזי בזק וחברת החשמל ליצרנים בינלאומיים. ברבעון השלישי של 1996 הציגו שתי החברות תוצאות מאכזבות, כאשר כבלי ציון רשמה הפסד תפעולי, וכבלים - ירידה חדה ברווח. מכירות כבלי ציון ירדו ברבעון השלישי ב-%26 ל-57.5 מיליון שקל, ומכירות כבלים ירדו ב-%30 ל-81.4 מיליון שקל.

בענף הכבלים בארץ פועלות שתי חברות נוספות וקטנות יותר, מפעל של קיבוץ עין דור ומפעל פיכהפלסט. המיזוג בין כבלים וכבלי ציון טעון אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים. ככל הנראה, יהיה זה תיק המיזוג הראשון של הממונה החדש, דוד תדמור, שייכנס לתפקידו בתחילת החודש הבא. ההערכה היא, כי המיזוג יאושר, אך בתנאים מגבילים.

לחברה הממוזגת יהיו 9 מפעלים, 5 של כבלים ו-4 של כבלי ציון. בעיסקה לא יהיה תשלום מזומן. ההון העצמי של כבלים מסתכם ב-311.3 מיליון שקל, ושל כבלי ציון ב-177.7 מיליון שקל.

« מאת אורנה רביב « חברת כבלים בשליטת קבוצת עופר עומדות להתמזג עם חברת כבלי ציון מקבוצת כלל « לכבלים יהיו %60 בחברה החדשה * הערכות: אישור הממונה על ההגבלים יינתן בתנאים מגבילים