המאבק האמיתי ביום הבחירות: בין הערוצים

בערוץ 2 שורר מתח רב לקראת התחרות מצד חברת החדשות של ערוץ 10, למרות שהסקרים צופים לו ניצחון בקרב הצפייה במשדר הבחירות * בערוץ 10, יעקב אילון וצוות פרשנים רחב ינסו לתת פייט ^ וערוץ 1 יסתמך על הנכסים שלו - חיים יבין ומדגם הקלפיות

בניגוד למערכת הבחירות לכנסת, שנדמה שכבר הוכרעה, שלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים נערכים למאבק קשה על הצופים. השנה מצטרף למתמודדים הוותיקים, לראשונה, ערוץ 10 עם חברת החדשות החדשה שלו.

עדות ללחץ שבו נמצאים המתמודדים היא מסיבת העיתונאים שקיימו אתמול (א') חברת החדשות של ערוץ 2 ורשת, זכיינית ערוץ 2 שמשדרת ביום הבחירות, באולפן בנווה אילן. שם גם דווח על ההשקעה ביום הבחירות, שעומדת על 1.25 מיליון דולר.

אמנם חברת החדשות של ערוץ 2 רושמת בשבועות האחרונים שיאי צפייה, שהגיעו בשבוע האחרון למעל ל-30% בממוצע שבועי למהדורה המרכזית, אולם גם לחזק אסור להירדם בשמירה.

שיאו של יום השידורים המיוחד בערוץ 2 יהיה משדר הבחירות המרכזי, שיחל ב-21:30. השידור יועבר מאולפן הבחירות של ערוץ 2, בהפקת חברת החדשות ו"משעל חם", והוא יוגש על-ידי גדי סוקניק, יונית לוי וניסים משעל. את המשדר יערוך אבי וייס, יפיק מיכאל נמטינייה ויביים אבי אטיאס.

האולפן המרכזי ישמש כעוגן השידור ויכלול פאנלים מיוחדים ופרשנות פוליטית. חברת החדשות, על כתביה ופרשניה, תתפרש ב-20 נקודות שידור. בין המשתתפים במשדר: אילנה דיין, אושרת קוטלר, גבי גזית, שלי יחימוביץ', אודי סגל, אהוד יערי, סיון רהב, ציון נאנוס, אהרון ברנע, רוני דניאל ורינה מצליח.

בשעה 22:00 תציג מינה צמח את מדגם ערוץ 2, שייערך השנה באמצעות משאל טלפוני בקרב כ-8,000 איש עד פרסום המדגם, ויימשך גם לאחר מכן.

בבחירות 99' זכה שידור דקות המדגם לרייטינג של למעלה מ-40%. רשת מבטיחה, כי במהלך המדגם, התגובות והניתוחים בעקבותיו לא ישודרו פרסומות.

המשדר המרכזי יימשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה ויתמקד בדיווחים ממטות המפלגות, בפרשנויות באולפן ובהעלאת הרכבים שונים של קואליציות אפשריות.

ערוץ 1: חיים יבין ומדגם קלפיות

בערוץ 1 נערך "גיוס כללי". פאנל הפרשנים של משדר הבחירות בערוץ יכלול את העיתונאים חני קים מ"הארץ", סימה קדמון מ"ידיעות אחרונות" ואורי אורבך מגלי צה"ל, בנוסף לפרשני הערוץ, אמנון אברמוביץ וירון דקל.

את משדר הבחירות של ערוץ 1 יוביל חיים יבין, בפעם העשירית. המשדר המרכזי כולל את מדגם הקלפיות היחיד שישודר, שיכלול 100 קלפיות וייערך על-ידי חברת דיאלוג ופרופ' קמיל פוקס. את המשדר עורך גלעד עדין, יביים ג'מיל סובחי, והמפיק הראשי הוא אבי כהן.

המשדר יחל בשעה 21:00 ויימשך כל הלילה. ישתתפו בו כ-30 כתבי חדשות שיתפרשו ב-20 מוקדי שידור בכל מטות המפלגות. בין הכתבים המשדרים: יעקב אחימאיר, אורי לוי, דוד ויצטום, איילה חסון, ניצן חן, קרן נויבך, עודד גרנות וגאולה אבן.

ערוץ 10: כל המדגמים

המתחרה החדשה, חברת החדשות החדשה של ערוץ 10, מנסה להגיע לצופים בדרכים, והיא תקרין את מדגם הבחירות שלה, שייערך על-ידי חברת טלסקר, בשילוט מואר על מגדלי עזריאלי בתל-אביב.

את המהדורה המרכזית, "בחירות 2003", יגיש יעקב אילון החל מ-21:30. היא תימשך אל תוך הלילה ותכלול הצגת פרשנויות, דיווחים מכ-20 נקודות שידור, "פאזל קואליציוני" באמצעות משחקי סימולציה באולפן ותוצאות מדגמי הבחירות של ערוץ 10 ושל הערוצים המקבילים (בערוץ גורסים שלא יהיה צורך לצפות בערוצים אחרים).

את המשדר עורכת טלי בן-עובדיה, המפיק הראשי הוא אמנון ברקאי והבמאי הראשי הוא אבי אמבר. בין היתר, ישתתפו בו עמנואל רוזן, עופר שלח, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, רינו צרור, גיא זהר, רפי רשף, ציפי ברנד, שלומי אלדר, שירה פליקס ועוד.

בנוסף, ישראלים בארה"ב יוכלו לצפות בשידור חי בשידורי הבחירות בישראל באמצעות הערוץ הישראלי. בין היתר, תתאפשר צפייה בצוותא בקונסוליות הישראליות, במסעדות ובבתי קפה המחוברים לערוץ הישראלי ברחבי ארה"ב, וכן בערוצי החדשות הזרים, שנערכו לשידורים מקיפים של מערכת הבחירות.

הופ!: בחירות בגן הילדים

גם ערוץ הילדים הופ! נערך לבחירות והוא ישדר סרט קצר המציג תהליך בחירות המתרחש בגן ילדים, שמסביר לילדים מושגים הלקוחים מעולם המבוגרים, כמו בחירות ודמוקרטיה, באמצעות הדגמת תהליך בחירות על נושא הקרוב לליבם.

במסגרת זו ישודר הסרט "אני בוחר - פרח למדינה", הפותח מסע הסברה של פרויקט "פרח למדינה". זהו הפרק הראשון בסדרה בת שלושה סרטים המתארים את הפרויקט. הסרט מציג את ההבדלים והשונות בין ילדי הגן, מדגיש את זכותו של כל ילד להביע את דעתו, ואת תהליך ההכרעה בין שלל הדעות, הנעשה בתהליך בחירות של ממש.