השף חיים כהן ושותפתו אירית שנקר סוגרים בסוף פברואר את מסעדת קרן בגבול ת"א-יפו

הלקוחות הנאמנים, המבקשים להזמין שולחן בפעם האחרונה, לא מפסיקים לצלצל

במסעדת קרן היפואית הטלפונים לא מפסיקים לצלצל משעות הבוקר (ד'). סועדים מבקשים להזמין שולחן, כדי להנות מהאוכל שלה רק עוד פעם אחת, לפני הסגירה המתוכננת ל-28 בפברואר.

הסיבה לסגירה היא "התעייפותם" של הבעלים, השף חיים כהן ושותפתו לעסקים, אירית שנקר, ולא קושי בהתמודדות עם המיתון, שהביא לסגירתן של מסעדות יוקרה אחרות בשנתיים האחרונות, כמו תפוח הזהב של ישראל אהרוני, מיקה ורפאל.

מסעדת קרן היא אחת מהמסעדות היקרות, היוקרתיות והמטופחות בישראל. שנים היוותה מוקד משיכה לאנשי עסקים שרוצים להרשים אורחים מחו"ל, לבעלי ממון ולציון אירועים מיוחדים.

דוד תדמור, למשל, כשהיה הממונה על ההגבלים העסקיים, ואירח בישראל כנס בינלאומי בנושא הגבלים עסקיים, קיים את אירוע הסיום של הכנס בקרן. ראשי חברות הביטוח ניהלו חלק מהקרטל של לפני עשור מעל המנות של השף חיים כהן.

"החלטנו לסגור, כי היתה תחושה שובע. 18 שנה זה ציון דרך וחשבון נפש", אמרה ל"גלובס" אירית שנקר. "זו מסעדה שבאה מאהבה, ונועדה לספק את הרעב והאמביציות הפרטיות שלנו, לא להיות עסק. אנחנו במקום אחר, אישית ומקצועית". שנקר הבהירה, כי לא מדובר על פרישה של השניים מחיי מסעדנות (בבעלותם מסעדת דיקסי) ומ"אוכל גורמה", כהגדרתה.

שנקר צפתה את הטלפונים שמציפים את המסעדה, חשה מוחמאת, אך טוענת, שהם לא ישנו את ההחלטה. היא ממשילה: "זה הבן שלנו, שגדל ורוצה לנסוע לטיול במזרח. אנחנו לא רוצים שהוא יסע, אבל מבינים שהוא צריך לנסוע. הוא כבר ארז את התרמיל, וכשהוא יחזור, נראה מה יהיה". "מדובר בקונספט שמשרת אגו של טבח. קונספט שאין לו הצדקה כלכלית, ולכן חייב לעמוד בבסיסו חלום", אמר בעבר כהן. סגנון האוכל במסעדה - צרפתי, עם השפעות צפון-אפריקניות ומזרח-תיכוניות. ארוחה לזוג, ללא יין ושירות, עולה 900 שקל. ארוחות טעימות ללא יין עולה יותר מ-300 שקל ליחיד. בתפריט היין המגוון, הוצעו גם בקבוקים במחיר של 3,200 שקל לבקבוק.

מעטים יודעים, כי המסעדה קיבלה את שמה מבעליה הראשונים, המסעדנית קרן קרמרמן, לשעבר גם בעליה של המסעדה לילית, ואשתו של דוד קרמרמן, מבעלי עץ לבוד וספן. קרן הקימה את המסעדה, יצרה את המוניטין לשם, ובהמשך נמכרה לכהן ולשנקר.

"כמי שהמשיכו את שמי ואת המסעדה, הם עשו עבודה טובה מאוד", אמרה הבוקר בצער. "הם שמרו על רמה גבוהה, ואני גאה במסעדה. אני מצטערת, שהם סוגרים, אבל אני מבינה אותם. העבודה במסעדה קשה, ואני מאמינה שכמו בכל דבר בחיים, אם נגמרת האנרגיה, צריך להפסיק".

מסעדת קרן שוכנת במושבה האמריקנית ביפו, בסימטה היוצאת מרחוב אילת הסואן, ובולטת בזכות השימור המוצלח של המבנה. מדובר בבית רעפים בן שתי קומות שהוקם לפני יותר מ-130 שנה על-ידי חברי כנסיית המשיח האמריקנים, שהתיישבו על גבעת הכורכר. היזם זאב סוקולובסקי רכש את המבנה יחד עם מלון ירושלים הסמוך, ובשיקומם הושקע ממון רב.