סטירת לחי למקאן-אריקסון: קוקה קולה נוטשת את סוכנות הפרסום אחרי 60 שנות עבודה משותפת

תמסור את תקציב הפרסום ל-Berlin Cameron/Red Cell, חברה בת של WPP Group הבריטית

חברת קוקה-קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, נוטשת את סוכנות הפרסום מקאן-אריקסון, חטיבה של קבוצת אינטרפאבליק, עימה עבדה במשך 60 שנים כחברת הפרסום למותג הקוקה קולה קלאסיק. כך מדווח היום (ו') הוול סטריט ג'ורנל.

החברה מסרה כי תמסור את תקציב הפרסום ל-WPP Berlin Cameron/Red Cell, חברה בת של WPP Group הבריטית האחראית לחלק ניכר מהקמפיין "Coca-Cola ... Real" שהחל בחודש שעבר.

מקורות בקוקה קולה ציינו כי הם "מתוסכלים" עם גישת ה-"old school'' של מקאן.

בשנת 2001 הוציאה קוקה קולה לפרסום על מותג הקלאסיק סכום של 155 מיליון דולר.

למרות העזיבה, לא אמורה להרשם "מכה פיננסית" לביצועי מקאן. החברה תמשיך לייעץ לקוקה קולה ולייצר קמפיינים לחברה מחוץ לארה"ב ותמשיך להוביל ברכישת מדיה ופעילויות אחרות.

תקציב הפרסום של קוקה קולה מטופל לישראל במשרד הפרסום דחף, מזה עשרות שנים. למרות לחצים שהופעלו להעביר התקציב לקשר-בראל, לא יצא הדבר לפועל עקב הקשרים האישיים הטובים בין בעליו של דחף, אליעזר ז'ורבין לבין בעלים ומנכ"ל קוקה קולה ישראל, מוזי וורטהיים. זאת, למרות שבעבר נבחר קשר בראל לביצוע קמפיין באירופה לקוקה קולה העולמית - קמפיין שבסופו של דבר לא יצא לפועל..

מקאן אריקסון מחזיקה בארץ בשליטה על משרד הפרסום קשר בראל. היא מחזיקה גם בבעלות על חברת הקד"מ מומנטום, חברת השיווק הישיר MRM, חברת יוניברסל-מקאן לתיכנון ורכישת מדיה וחברת המיתוג פיוצ'ר ברנד.