סמסונג רכשה 5% מסימביאן

חברת Symbian חיזקה את מעמדה בקרב על ההובלה בשוק תוכנות ההפעלה של טלפונים ניידים, לאחר שסמסונג, יצרנית המכשירים הניידים השלישית בגודלה בעולם, הודיעה היום (ב') כי תרכוש נתח של 5% בחברה הבריטית.

הרכישה, שהיקפה 17 מיליון ליש"ט (27.2 מיליון דולר), צפויה לתת דחיפה נוספת לשיתוף הפעולה האסטרטגי הקיים בין שתי החברות. בנוסף, היא נועדה לקדם את תוכנת הטלפון החכם של סימביאן, הכוללת יכולות גלישה באינטרנט וכן שליחה וקבלה של תמונות, בה נעשה שימוש ברבים מהדורות החדשים של המכשירים הניידים.

"המחויבות המעמיקה של סמסונג כלפי סימביאן מדגישה את האימוץ של מערכת ההפעלה של סימביאן בתעשייה כולה, כברירת המחדל של מערכות ההפעלה לטלפונים ניידים", אמר דיוויד לווין, מנכ"ל סימביאן.

הצעד של רכישת מניות סימביאן הוכרז על ידי סמסונג באותו יום שבו נודע כי מיקרוסופט מתכננת להגביר את פעילותה בשוק התוכנות למכשירי אלחוט.

מיקרוסופט, חמושה בצבא של מוצרים ושיתופי פעולה חדשים, תודיעה על כוונותיה בתחום מסגרת הקונגרס העולמי GSM‏3, הכינוס השנתי הגדול ביותר של התעשייה, שנפתח השבוע בקאן. החברה מקדמת פלטפורמה יריבה לתוכנת טלפונים חכמים, בניסיון להרחיב את יכולותיה אל מעבר לשוק המחשבים האישיים. בכל אופן, החברה הציגה התקדמות מעטה למדי עד עתה.

סמסונג היא היצרנית המובילה היחידה של מכשירים ניידים המחזיקה ברישוי לטלפון החכם של מיקרוסופט. זאת, בעוד שמערכת ההפעלה של סימביאן העניקה רישוי ל-11 יצרנים, ביניהם נוקיה, מוטורולה וסוני-אריקסון.

בעוד שסמסונג שמרה את כל האפשרויות פתוחות בפניה, ורכשה רישויים גם למערכת של מיקרוסופט וגם לזו של סימביאן, הקשרים שלה עם סימביאן תרמו לחיזוק מעמדה במשך השנה החולפת.

עם הפיכתה לבעלת עניין בסימביאן, סמסונג מצטרפת אל השורה שבה עומדות נוקיה, סוני-אריקסון, מוטורולה וסימנס - כולן מחזיקות גם הן מניות בחברה הבריטית.