ממשלת פולין תנצל את ביקור נתניהו להצגת עיסקת השבחת המסוקים

משרד ההגנה הפולני מתכוון לנצל את ביקורו בפולין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי להציג בפניו את תנאיו למימוש עיסקת ההשבחה של מסוקי ה"הוזאר". ביקורו של נתניהו יערך השבוע במסגרת אירועי יום השואה ויכלול השתתפות ב"מצעד החיים". הדרישה המרכזית של פולין היא ביצוע סידרת ניסויים בטילי ה-NT-D הישראליים בפולין.

לפי דרישת הפולנים, הטילים צריכים לעבור שיגור מאב-טיפוס של מסוק הקרב הוזאר, שהשבחתו אמורה להיות פרי פיתוח משותף של ישראל ופולין. אם תופשר עיסקת הענק, ייוצר מסוק ההוזאר ע"י בית חרושת פולני, בשיתוף 3 החברות הישראליות - רפא"ל, אלביט ואל-אופ.

משרד ההגנה הפולני ידגיש בפני ממשלת פולין ונציגי משרד הביטחון את חשיבות ההכשרה של צוותי חיל האוויר הפולני שתאפשר להם ביצוע עצמאי של שיגורי הניסיון של ה-NT-D. לפי התוכנית הפולנית, ישוגרו 24 טילים ב-2 סידרות ניסויים, שהראשונה תימשך כ-6 חודשים, כדי שניתן יהיה לבחון את הטילים בתנאי מזג אוויר משתנים.

שר ההגנה הפולני הביע תקווה, שישראל תקבל את הדרישות למבחני איכות של המערכות הישראליות, שיקבעו במידה רבה את גורל העיסקה, הנמצאת כיום בשלב של מזכר הבנה בלבד. כמו-כן גילה משרד ההגנה הפולני, כי החברות הישראליות ניסו פעמיים להזמין לישראל קבוצות מומחים וטייסים פולנים, על מנת שיכירו מקרוב את טילי ה-NT-D והמערכות הנלוות אך נתקלו בסירוב. « ידיעות אחרונות « ממשלת פולין תנצל את ביקור נתניהו להצגת עיסקת השבחת המסוקים «