סגן שר האוצר, דוד מגן, הודיע על התפטרותו: "הסיבה היא בנימין נתניהו"

"אינני יכול להבליג על דברים המכעיסים אותי; העברת סיוע לירדן - מעשה חלם" * שגריר ישראל בירדן, עודד ערן, חזר בו מהתפטרותו

סגן שר האוצר, דוד מגן, הודיע היום (ג') על התפטרותו.

מגן מסר לשר האוצר, דן מרידור, מכתב התפטרות קצר: "על פי חוק יסוד הממשלה סעיף 38 (1), מוגש בזאת כתב התפטרות מתפקיד סגן שר במשרדך. תודה על שיתוף הפעולה". במכתבו לא פירט מגן את הסיבות להתפטרותו.

יצויין כי מגן הודיע על כוונתו להתפטר כבר לפני שלושה שבועות. שני חברי כנסת מסיעת גשר, מיכאל קליינר ומקסים לוי, הם המועמדים להחליפו בתפקיד, אך מעריכים כי שר החוץ, דוד לוי, ראש תנועת גשר, לא ימהר להודיע על המינוי.

מגן מסר, כי היו נסיונות רבים להניאו מן ההתפטרות, והדגיש כי קצרה היריעה מלפרט את הסיבות לצעד שנקט. הוא ציין במיוחד את התבטאותו של ראש הממשלה בפרשת מינויו של רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי וכן במחדלים אחרים של ראש הממשלה. מגן הבהיר, כי אינו יכול עוד להבליג על דברים המכעיסים אותו, וכי כחבר כנסת מן השורה יוכל לתרום יותר בלי מגבלות של חופש ביטוי.

בראיון ל"קול ישראל" אמר מגן, כי הסיבה להתפטרותו היא בנימין נתניהו. "לפני שלושה שבועות התייחסתי להתבטאות מסויימת של ראש הממשלה בעניין מינוי היועץ המשפטי בר-און. אבל אין צורך שנלך לאחור. די להזכיר את עניינו של אליהו בן אלישר, שגרירנו בוושינגטון, שעל פי פרסומים נתבקש להתפטר מתפקידו. צריך לזכור שהוא נבחר לכנסת ונתבקש להתפטר מן הכנסת כדי למלא את התפקיד. הבוקר גם שמענו את הביקורת של פרופ' משה ארנס על תפקודו של ראש הממשלה".

מגן התייחס גם לתפקוד הממשלה בתחום הכלכלי. "אינני יכול להבליג על דברים שמכעיסים אותי. היום אני משוחרר מן המחוייבות של סגן שר האוצר ויכול להתבטא בלי מגבלות על דברים שמכעיסים אותי. כך למשל, אני יכול ללכת לכנסת ולומר שכוונתו של ראש הממשלה לוותר על 50 מיליון דולר מהסיוע האזרחי כדי להעביר אותו לממלכת ירדן זה מעשה חלם וצריך לעצור אותו", אמר מגן. הוא הוסיף, כי ויתור על 50 מיליון דולר מהסיוע האזרחי משמעותו קיצוץ תקציבי של 175 מיליון שקל.

שגריר ישראל בירדן, עודד ערן, חזר בו אחה"צ מהתפטרותו, בעקבות פגישה שקיים עם מנכ"ל משרד החוץ. « מאת זאב קליין « סגן שר האוצר, דוד מגן, הודיע על התפטרותו: "הסיבה היא בנימין נתניהו" « "אינני יכול להבליג על דברים המכעיסים אותי; העברת סיוע לירדן - מעשה חלם" * שגריר ישראל בירדן, עודד ערן, חזר בו מהתפטרותו