סופר-פארם קיבלה את הזיכיון לרשת הריהוט השוודית "איקאה"

קבוצת סופר-פארם, שבשליטת איש העסקים ליאון קופלר, נבחרה לשמש כזכיינית רשת הרהיטים הענקית משוודיה "איקאה". כך נודע ל"ממון". בקבלת הזיכיון התעניינו בין היתר רשת שופרסל, קו-אופ וקבוצות של יזמים פרטיים.

איקאה החלה לבדוק את האפשרות להיכנס לשוק הישראלי כבר לפני כשנתיים. ל"ממון" נודע, כי בשל העובדה שבמהלך השנתיים שחלפו חלה האטה במשק, לא ברור אם סופר-פארם תחליט לבסוף לממש את הזיכיון. ראשי סופר-פארם יקבלו החלטה סופית בימים הקרובים. תנאי הזיכיון מחייבים השקעה של עשרות מיליוני דולרים מצד סופר-פארם, מאחר וסניף טיפוסי של הרשת משתרע על פני שטח של כ-20 אלף מ"ר.

ההחלטה הסופית על מסירת הזיכיון לסופר-פארם התקבלה לאחר ביקור משלחת בכירה מטעם איקאה, בראשות הנס סקאלן, האחראי ברשת על נושא הזיכיונות בעולם. במהלך הביקור, שהתקיים לפני מספר שבועות, נפגשה המשלחת עם המועמדים הסופיים. בסוף השבוע הודיעה הנהלת איקאה במכתב רשמי לקופלר, כי בחרה בסופר-פארם כזכיינית בישראל.

כאשר נודע לפני שנתיים על כוונת הרשת להיכנס לישראל, טען ח"כ לשעבר, דב שילנסקי, בשאילתא לשר התמ"ס דאז, כי מייסד ומנהל הרשת קיים קשרים עם גרמניה הנאצית.

קבוצת סופר-פארם היא אחת הבולטות בעסקי הקמונאות בישראל. בבעלותה רשת בתי המרקחת סופר-פארם, והיא מחזיקה בזיכיון על רשת הצעצועים טויס-אראס ורשת ספריות הווידאו בלוקבסטר. «ידיעות אחרונות« סופר-פארם קיבלה את הזיכיון לרשת הריהוט השוודית "איקאה" «