היזם ראובן גרוס וחברת הבנייה מליבו זכו בנפרד בשני מכרזים גדולים להפעלת חניונים בת"א. שתי החברות יחד ישלמו לנתיבי איילון ולאתרים 31.5 מיליון שקל, לתקופה של 5 שנים.
גרוס הוא מפעיל החניונים הגדול במדינה. הוא זכה במכרז של חברת נתיבי איילון להפעלת חניון בית הדר בן 700 מקומות בדרום ת"א.
גרוס יפעיל את החניון ב-5 השנים הקרובות וישלם 20 מיליון שקל שהם 4 מיליון שקל לשנה. ראובן גרוס גבר על מליבו, שהפעילה את החניון במהלך 10 השנים האחרונות.
מאידך, זכתה מליבו במכרז שהוציאה חברת אתרים להפעלת החניון החדש ההולך ונבנה מתחת לגן- לונדון בטיילת של ת"א, ובו 500 מקומות.
במכרז זה גברה מליבו על גרוס. מליבו תשלם לאתרים 11.5 מיליון שקל ל-5 שנים הקרובות, שהם 2.3 מיליון שקל לשנה. מליבו קיבלה אופציה להאריך את חוזה השכירות ל-5 שנים נוספות, בדמי שכירות דומים.
ל"גלובס" נודע, כי אתרים ביקשה תחילה מחיר מינימום של 10 מיליון שקל.
היא לא קיבלה אף הצעה, והורידה את המחיר ל-8 מיליון שקל. אז קיבלה במפתיע הצעה הגבוהה ממחיר המכרז הקודם.
במכרז השתתפה גם חברת IPI. החנייה תעלה 8 שקל לשעה ותושבי ת"א יקבלו הנחה.
הפער בין דמי השכירות בחניון בית-הדר לאלו של חניון גן-לונדון נובעים בעיקר מכך שחניון בית-הדר גדול ב-40% מחניון גן-לונדון. שתי החברות שהוציאו את המכרזים, נתיבי איילון ואתרים, נמצאות בבעלות משותפת של עיריית ת"א והמדינה, אך פועלות בנפרד.
שני החניונים הם בין החניונים הציבוריים הגדולים בת"א. בעיר יש כמה חניונים פרטיים גדולים יותר, והבולט בהם הוא החניון של מגדלי עזריאלי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.