אושרה הגדלת תחום השיפוט של טבריה ב-5,510 דונם

הגידול יאפשר תוספת של 6,000 יחידות דיור לעיר, הסובלת ממחסור בשטחי בנייה

עיריית טבריה החלה בהוצאה לפועל של 4 פרויקטים, אותם היא מעוניינת להקים בשטח שיצורף לעיר, בעקבות החלטת שר הפנים, על הגדלת תחום השיפוט ב-5,510 דונם. השטחים שיצורפו, ישמשו להקמת שכונות מגורים, קידום מתחם מלונאות לאורך רכס פוריה, הגדלת איזור התעסוקה ופיתוח איזור נופש פעיל ביער שווייץ.

"ההחלטה הביאה לסיומן, שנים של עיוות בהן פיתוחה של העיר היה משותק", אומר ראש העירייה, בני קריתי, "העיר סבלה ממחסור חריף בקרקעות לבנייה. העיר נתקעה בהיעדר יצירת מקורות תעסוקה, פיתוח שטחי ציבור ומקורות משיכה לאנשים מחוץ לעיר".

קריתי מציין כי 1,000 דונם מהשטח הוקצו להקמת בתי מגורים. "בשטח החדש קיים מדרון מתון שמקטין משמעותית את סכום ההשקעה בתשתיות, גורם שמגדיל את כדאיות ההשקעה. צפיפות הבנייה במקום לפי התכניות המאושרות, תהיה של 6 יחידות דיור לדונם. הבתים עתידים להיבנות בבנייה רוויה".

המתחם השני, בשטח של 400 דונם, כבר קיבל את הסכמת משרד התעשייה והמסחר, לצורך הגדלת איזור התעסוקה. כיום, פועלים באיזור התעשייה עסקים כדוגמת חנויות מפעל ואולמות שמחה ונראה כי המגמה לא תשתנה.

הפרויקט השלישי לתיירות, יוקם בצדדיה של טיילת שתוקם במקום. הטיילת, אגב, קיבלה את אישור משרד התיירות בחתימתו של השר רחבעם זאבי ז"ל, יום לפני שנרצח.

פרויקט רביעי, כולל פיתוח פינות נוף, שטחי נופש פעיל, מרכז מבקרים ומרכז יציאה לטיולים ביער שווייץ, יוקם בשיתוף עם הקק"ל.