נתיבי איילון תחנוך מחר (ב') את מחלף קפלן. ההשקעה בשיקוע המחלף עומדת על 100 מיליון שקל. העבודות להקמת המחלף נעשו במסגרת הפיתוח העירוני של דרום הקריה. לאורך הציר מתוכננים 2.5 מיליון מ"ר של מסחר, משרדים ומגורים. עם פתיחת המחלף תיפתח לתנועה הפנייה שמאלה, מדרך השלום (גבעת התחמושת) דרומה לדרך בגין, שנסגרה בעקבות העבודות. מחלף קפלן נחשב לצומת העמוס ביותר בארץ. מדי יום עובדים בו כ-100 אלף כלי רכב. הנסיעה במחלף בכיוונים צפון-דרום תיעשה ללא עצירה, והצפי הוא, כי נפח התנועה יגדל ל-150 אלף כלי רכב מדי יום.
למרות חשיבותו של הפרויקט ברור, שפתיחת המחלף אינה יכולה לפתור את בעיות התנועה במטרופולין. מנכ"ל נתיבי איילון, יהודה בראון אמר ל"גלובס": "יש תועלות גם לפרויקט בדיד, אך מעל לכל ספק הפתרון התחבורתי הכולל למטרופולין הוא שילוב בין פיתוח כבישים, מערכת הסעת המונים, רכבת פרברית, אוטובוסים ורכב פרטי שלא ייעלם".
לדבריו, הקושי הגדול בביצוע פרויקטים במטרופולין הוא האי יכולת לעבוד במקביל: "אנחנו חייבים, במקביל לפיתוח תחבורה, לשמר את האטרקטיביות של תל-אביב כמרכז עסקי, ולכן אנו נאלצים לעבוד בטור. הראייה התכנונית לא מתמקדת בצומת זה או אחר, אלא לאורכו של ציר. המטרה של הפרויקט היא ליצור תנאים להמשך ההתפתחות האורבנית בדרך פתח תקוה - מרכז העסקים המרכזי של ישראל. אם נפגר במתן פתרונות תחבורה, הפעילות העסקית תעבור לפריפריות, שם יש היצע אטרקטיבי וזול".
ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי: "קידום הפרויקט התאפשר רק לאחר שהובטח לעיריית תל-אביב, שכ-460 מיליון שקל מהתקבולים בפרויקט דרום הקריה יוקצו לפיתוח תחבורתי. פתיחת מחלף קפלן תביא לשיפור מהותי בתנועה בציר פתח תקוה. המחלף מהווה שינוי תפיסה מבחינת התחבורה הציבורית: במקום שהולכי רגל ייאלצו לעמוד בין המסלולים, האוטובוסים יסעו בסמוך למדרכות בצידי הכביש. ברור לי שמדובר רק במחלף אחד מתוך מערכת שלמה שאנחנו מפתחים במקביל". נתיבי איילון עתידה להתחיל ביוני בביצוע עבודות במחלף לה גרדיה-המסגר בהיקף של 100 מיליון שקל. מדובר בעבודה לשיקוע התנועה ממזרח ומערב והרחבת מחלף לה גרדיה. ב-2004 עתידים להתחיל בעבודות בצומת החשמונאים-דרך פתח תקווה, בניית גשר על האיילון ולאפשר כניסה נוספת מיגאל אלון לדרום הקריה בהפרדה מפלסית. פרויקט נוסף הוא הרחבת רחוב קפלן, בהיקף של 60 מיליון שקל, שיהיה זמין לקראת סוף השנה. עוד מתוכננת הפרדה מפלסית בצומת בית מעריב (קרליבך-לינקולן) בהיקף של 100 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.