הדרמה הפוליטית לשיא: נתניהו פיטר את שר הביטחון יצחק מרדכי

ראש הממשלה הציע למשה ארנס להחליף את מרדכי. ארנס "שוקל בחיוב". מרדכי בשידור ישיר בטלוויזיה: "נתניהו פוליטיקאי קטנוני, שלא ראוי לאמון שלי ושל העם בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הערב (מוצאי שבת) מכתב פיטורין לשר הביטחון, יצחק מרדכי. בהודעת הפיטורין הדרמטית הסביר נתניהו: "אדם שמועל בעקרונות של הבוחרים שלנו אינו ראוי להיות בשורותינו. לכן, מרדכי גם אינו יכול המשיך ולכהן כשר ביטחון בממשלה שאני עומד בראשה".

ההודעה תפסה את שר הביטחון מרדכי בהפתעה גמורה. מרדכי, שהתלבט תקופה ארוכה בנוגע לעתידו בליכוד, תכנן להכריע לכאן או לכאן במהלך השבוע הקרוב. ידיעות שהיו במהלך השבוע החולף כאילו הוא מתקרב למפלגת המרכז, לא הוכחשו אך גם לא אושרו על ידי שר הביטחון.

מרדכי הגיב הערב בחריפות להודעת הפיטורים ששלח לו נתניהו. "מר נתניהו שלח לי מכתב מלא שקרים, שנכתב על ידי פוליטיקאי קטנוני", הוא אמר לחדשות ערוץ 2. "נתניהו לא ראוי לאמון שלי, וגם לא לאמון של העם בישראל. הוא סיכן הכל למען צרכיו הפוליטיים. עם ישראל ראוי למנהיגות טובה יותר, ואני וחברי נציע מנהיגות כזו".

נתניהו הציע הערב למשה ארנס, שכיהן בעבר כשר ביטחון בממשלתו של יצחק שמיר, להחליף את מרדכי. תוקף הפיטורים של מרדכי ייכנס לתוקף ביום ב' בערב, הערב שבו אמור ארנס להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד. ארנס לא יוותר ככל הנראה על התמודדות, אך מקורביו אמרו הערב כי הוא "שוקל את הצעת נתניהו בחיוב".

עדיין לא ברור אם מרדכי יעמוד בראש מפלגת המרכז, על אף שקיימת ככל הנראה הסכמה שבשתיקה שכך יהיה בין מנהיגי המפלגה - אמנון ליפקין שחק, דן מרידור ורוני מילוא.