מפיקים מציעים להמשיך ההפקות בערוץ 10 על חשבונם

מדובר במפיקים "נפגעי ערוץ 10" שהערוץ חייב להם כ-30 מיליון ש', ואשר ההפקות שלהם ירדו מהמסך בימים האחרונים, ביניהם: ענני תקשורת, מטר פלוס, גשם תקשורת ואחרים

קבוצת מפיקים, בעלי חוב של ערוץ 10, מציעים להמשיך ולהפיק את התוכניות הקיימות של הערוץ על חשבונם ללא רווח על מנת לשמור על הערוץ "כעסק חי". כך נודע ל"גלובס". מדובר בקבוצת מפיקים "נפגעי ערוץ 10" שהערוץ חייב להם כ-30 מיליון שקל, ואשר ההפקות שלהם ירדו מהמסך בימים האחרונים ביניהם: ענני תקשורת, מטר פלוס, גשם תקשורת, אריק הניג, בנצי שירה, ראובן ברדך ואחרים.

בפגישה שנערכה היום (ג') הוחלט כי המפיקים יציעו לערוץ 10 להריץ ללא רווח את הפורמטים והתוכניות הקיימות בערוץ 10 על מנת לקיים את לוח התוכניות, ולשמור על הערוץ רלוונטי למפרסמים ולקהל בתקופה של חוסר הוודאות. מטרת הפרויקט היא שלא להגדיל את החוב שכבר נוצר לערוץ אצלם, ועל מנת להטות את המגמה של ירידה תלולה ברייטינג.

ל"גלובס" נודע כי בפגישה שנערכה היום הציעו המפיקים לסמנכ"ל התוכניות של ערוץ 10, גיא זהר, להמשיך ולהפיק את התוכניות הקיימות, מתוך מגמה שגם מפיקים נוספים יצטרפו למאמץ. זהר אמר להם כי התוכנית מקובלת עקרונית, אך יש עוד לסגור את פרטיה. בתוך כך הוחלט, שממחר יחזרו לשידור שתי תוכניות של "ענני תקשורת": "הבוקר של אודטה" ו"אקזיט".

לפי הפורמט שהוצע, המפיקים ימשיכו את הפקת התוכניות הקיימות שנעשו עד היום כאשר ההכנסות היחידות שיקבלו יהיו עבור עלויות ההפקה ללא רווח נוסף. לא מדובר על תוכניות חדשות וזאת על מנת שלא להגדיל את העלויות הקיימות בכוח האדם הקיים אצל המפיקים.

מוקדם יותר היום נפגשה קבוצת המפיקים נפגעי ערוץ 10 עם היועץ המשפטי שלהם עו"ד דוד תדמור, ובו נדונו שתי האופציות של סגירת הערוץ שתגרור את המפיקים לתביעות כספיות מבעלי הערוץ, או ירידה חדה במחוייבויות שלו תוך שמירה שלו כערוץ קיים.