הרכבת הקלה בירושלים: הקו יוארך עד לגבעה הצרפתית

משרד התחבורה ועיריית ירושלים פועלים לשינוי חוזה הזיכיון עם קבוצת סיטי-פס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, במטרה להאריך את הקו הראשון עד לשכונת הגבעה הצרפתית.

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ביקש הבוקר מהנהלת פרויקט הרכבת הקלה לקדם סטטוטורית את הקו שמסתיים בגבעה הצרפתית אל שכונת נווה יעקב. זאת, במסגרת סיור שערך בתוואי הרכבת עם ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי. הקו הראשון אמור להיפתח לתנועה לקראת סוף 2006.

המטרה היא לאפשר נגישות תחבורתית לשכונה, המונה למעלה מ-80 אלף תושבים. הנהלת הפרויקט הודיעה לליברמן, כי בכוונתה להאריך את הקו גם בצידו הדרומי עד בית החולים הדסה עין כרם. משמעות צעד זה הוא שינוי חוזה הזיכיון גם מבחינת עלות הפרויקט, הצפוי להתייקר.

הקו המקורי של הרכבת הקלה, שאורכו 13.8 ק"מ, מתחיל בשכונת פסגת זאב ועובר דרך מרכז העיר - רח' יפו - הכניסה לעיר ומסתיים בהר הרצל. עלות הפרויקט 2 מיליארד שקל.

בנובמבר 2002 נחתם חוזה הזיכיון עם סיטי-פס, לפיו תשלם המדינה 1.4 מיליארד שקל כמענק הקמה. לדברי מנהל הפרויקט, שמואל צברי, בחוזה ישנה אופציה להאריך את הקו. להערכתו, עלות הנחת המסילות היא 50 מיליון שקל, ועבודות ההנדסה המקדימות במימון המדינה הן 18 מיליון שקל.

באוגוסט אמורה להסתיים סגירה פיננסית. סיטי-פס אמורה לגייס 300 מיליון דולר בהלוואה לטווח קצר לתקופת ההקמה, והיתרה בהלוואה לטווח ארוך לתקופת ההפעלה.