I-Logix גייסה 3 מיליון דולר לשיווק תוכנה שפותחה בישראל

החברה, שהוקמה לפרוייקט הלביא, עברה לארה"ב לפני 10 שנים

חברת I-Logix האמריקאית, שמרכז הפיתוח העולמי שלה ממוקם ברחובות, השלימה לאחרונה גיוס של 3 מיליון דולר מתאגיד של חמש חברות הון סיכון. בהן: North Bridge Venture Partners ו-Commonwealth Capital Ventures.

החברה מפתחת ומשווקת תוכנות המאפשרות לייצר באופן אוטומטי תוכנות אחרות. התוכנות מפעילות מערכות משובצות מחשב ועובדות בזמן אמת, כמו מערכות בקרה בתעשייה, בתעופה ובכלי רכב.

בין לקוחותיה של החברה נמנים: דיימלר בנץ, קרייזלר, בואינג, רוקוול, בריטיש ארוספייס ומוטורולה. עד לאחרונה העניקו התוכנות שלה יכולת הגדרת פרמטרים וסימולציה של מערכות. לפני כשנה סיים מרכז הפיתוח בישראל את המוצר האחרון של החברה, בשם "רפסודי", המאפשר כתיבה אוטומטית של התוכנות. מנהל הפיתוח של המוצר, ערן גרי, מנהל הפיתוח של המוצר, אמר, כי מטרת הגיוס האחרון היא לממן את שיווק המערכת בעולם.

איי-לוג'יקס הוקמה בשנת 1984 על ידי הפרופ' דוד הראל ואמיר פנואלי ממכון וייצמן בשם AD-CAD, במטרה לסייע בתכנון מערכות תוכנה לפרויקט הלביא.

בשנת 1987 היא הוגדרה מחדש כחברה אמריקאית, לאחר השקעה של בנקים להשקעות אמריקאים, והנהלתה עברה לאזור בוסטון. כיום היא מעסיקה כ-100 עובדים, מתוכם 30 במרכז הפיתוח בקרית וייצמן