אגד תקים מסוף תחבורה בהרצליה על 60 דונם שתרכוש מקיבוץ גליל-ים

ישתלב במערכת הסעה המונית * בשטח התחנה המרכזית שיפונה ייבנו מגדלי מגורים

קואופרטיב אגד וחברת מפעלי תחנות חתמו על הסכם לרכישת שטח בן 60 דונם, לצורך הקמת מרכז תחבורה חדש בהרצליה. השטח נרכש מקיבוץ גליל ים. הפרוייקט יכלול גם שטחי משרדים ומסחר, וימוקם בצומת שבעת הכוכבים. בפרוייקט יושקעו 50 מיליון דולר.

לדברי אגד, המיזם נבנה בראייה עתידית של שילוב מערכות הסעה המוניות, כפי שתוכננה גם תחנת ראשון לציון, אשר הוקצה בה מקום למסוף של רכבת הפרברים, העתידה להיבנות בקרוב.

התחנה בהרצליה, שתהיה התחנה המרכזית החדשה של העיר, תחובר במעבר תת-קרקעי לתחנת הרכבת שבאזור האיילון. כמו כן, ייבנו במקום מרכז מסחרי גדול ומשרדי היי-טק.

לדברי אגד, מיקומה של התחנה החדשה, צמוד לנתיבי איילון, יאפשר לתושבי הרצליה ליהנות מהקווים המהירים, המחברים את מרכז הארץ עם צפונה. עם השלמת התחנה החדשה יפונה שטח התחנה המרכזית הישנה שבמרכז הרצליה, אתר המהווה מיטרד תחבורתי ומקור רעש לתושבים. על השטח שיתפנה ייבנו מגדלי מגורים.

יצויין, כי באחרונה היו טענות לעיריית הרצליה, לגבי השירות של קואופרטיב אגד לתחנת הרכבת של הרצליה. כפי שפורסם ב"גלובס", החל באחרונה שיתוף פעולה בין רכבת ישראל לבין מועצת המובילים והמסיעים, לגבי הפעלת קווי מוניות ואוטובוסים, שישרתו תחנות רכבות שונות באזור המרכז, כולל בהרצליה.

מדובר בשירות במקומות שבהם קיימת אי שביעות רצון מהשירות שנותן הקואופרטיב.

ראש אגף התנועה באגד, מיכה ברנר, אמר בשבוע שעבר, כי אין סיבה לכך שהרכבת לא תהיה מרוצה מהשירותים של הקואופרטיב, ובכל פעם שהקואופרטיב יידרש - הוא יפעל כדי לשפר את השירות