אגד: נציג חברת העובדים הצביע בעד הפיכת אגד לחברה ציבורית

"חברת העובדים טוענת לפגיעה מההסדר, מבלי להבהיר עמדתה כלפיו"

אגד טוען, כי נציג חברת העובדים במוסדות אגד, שמעון רודיק, נכח בישיבות בעניין התוכנית לארגון מחדש של אגד, והפיכתו לחברה ציבורית. רודיק אף הצביע בעד ההחלטות הנוגעות לשינוי המבני המוצע בהסדר, לרבות הפנייה לבית המשפט לכינוס אסיפות של חברי אגד לאישור ההסדר.

אגד הגיש את תגובתו לבית המשפט לבקשת חברת העובדים לבטל את החלטת בית המשפט, לכנס אסיפות שלא מן המניין של חברי אגד.

אגד, באמצעות עו"ד אסף כספי, טוען עוד, כי כל הדיונים במוסדות אגד הנוגעים לאישור הסכם העקרונות בעניין הארגון מחדש נערכו בהשתתפות נציגי חברת העובדים. שניים מנציגיה של זו נכחו בישיבת המזכירות של אגד מפברואר 96', בה הוחלט לאשר את ההסכם בין הממשלה לאגד.

עוד נטען ע"י אגד, כי עיתוי ההודעה ששלחה לה חברת העובדים על מינוי נציגיה במוסדות אגד חייב לעלות תמיהה של ממש. ההודעה נשלחה שלושה שבועות לאחר הגשת הבקשה לבית המשפט לכינוס אסיפות שלא מן המניין של חברי אגד, כאשר חברת העובדים מעולם לא מימשה את זכויותיה למינוי נציגיה במוסדות אגד. לדברי אגד, הודעה זו מאוחרת, מחוסרת תוקף ונעדרת תום לב, ונועדה להכשיל את אישור ההסדר המוצע על-ידי אגד.

לדברי אגד, חברת העובדים אינה מבארת את עמדתה ביחס להסדר המוצע. אגד מציין, כי חברת העובדים טוענת לפגיעה מההסדר, מבלי לציין מאומה אודות עמדתה כלפי ההסדר.

הדיון בתיק קבוע למחר (ה') בפני השופט ישי לויט. (בש"א 31312/99)