28 מיליון שקל יושקעו בשיקום לדוגמא של שכונת מגורים בעכו העתיקה

הצלחת הפרויקט תשפיע על נכונות יישומו בערים עתיקות נוספות

משרד התיירות ומינהל מקרקעי ישראל, בשיתוף עם החברה לפיתוח עכו, החליטו על ביצוע פרויקט לדוגמא (פיילוט) ראשון מסוגו בארץ, לשיקום שכונת מגורים עתיקה. הפרויקט, שהיקף ההשקעה בו הוא 28 מיליון שקל, כולל שיקום מקיף בשלוש דרגות של 277 יחידות דיור במערב העיר העתיקה, באיזור מגורים המקביל לים. הצלחת הפרויקט, מציינים המעורבים בתכנון, תשפיע על הנכונות ליישמו בשכונות עתיקות נוספות ביפו, צפת, טבריה והעיר העתיקה בבאר-שבע.

מנכ"ל החברה לפיתוח עכו, דוד הררי, אמר, כי הכרזתו של ארגון אונסק"ו על עכו כעיר לשימור מורשת תרבות עולמית מחייבת לכלול אותה במסלולי תיירות הנמכרים בעולם. "השיקום של רובע 10 יכלול השקעה בשלוש דרגות", מפרט הררי, "ברמה הנמוכה ביותר ישוקמו חזיתות של מבנים בצירים הראשיים. ברמה הגבוהה ביותר ישוקמו וישוחזרו מרפסות, חלונות גדולים, מרזבים, חצרות ושיקום חזיתות. בפרויקט קיימות 53 דירות אטומות והרוסות, אותן נשקם ונמכור כדירות חדשות. במקומות בהם תתיר לנו התוכנית לבניין עיר, נשתדל להרחיב אותן".

השיקום יתפרש על פני שלוש שנים, וחלק מההשקעה במהלכו אמור להגיע בזכות מכירת הדירות המשוקמות. ברוב הדירות מתגוררים דיירים ערבים.

פרויקט נוסף ששוווק לאחרונה הוא המבנה של בית המשפט הישן של עכו, שנמכר לשני אחים, עורכי דין. המבנה שיהפוך למלון כולל 27 חדרים ענקיים ששימשו כאולמות משפט. תוכנית השיפוצים תכלול חלוקה של החדרים ליחידות קטנות יותר.

הררי מציין, כי עד סוף 2003 תסתיים החלפת 80% מכלל התשתיות הרטובות והיבשות בעיר העתיקה. עד כה הושקעו בפרויקט 100 מיליון שקל, וסיומו צפוי בשנת 2006. עוד מתוכננת בניית שני בתי מלון גדולים, כל אחד מהם בן כ-200 חדרים, ושטח צמוד של 1,200 מ"ר למסחר ושלושה בתי מלון קטנים, כל אחד מהם בן 60 חדרים.