אולברייט: נתניהו צריך להמשיך בנסיגה; ישראל אינה יכולה להוסיף כעת תנאים

נתניהו דחה דרישת הימין לבטל הסכמי וואי ולספח שטחים * דניס רוס בתום פגישתו עם ערפאת: ארה"ב מנסה להבטיח יישום מלא של ההסכם

שרת החוץ האמריקנית, מדלן אולברייט, ביקשה מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשוב בו מסירובו ליישם את המשך הנסיגה בהתאם ללוח הזמנים של הסכם וואי, המתוכננת לשבוע הבא.

במסיבת עיתונאים שהיא קיימה בתום ישיבת שרי נאט"ו בבריסל, היא ציינה, כי היא "מצפה משני הצדדים שיכבדו את מחויבויותיהם בהתאם להסכם וואי".

אולברייט שבה ואמרה כי "הישראלים אינם יכולים להוסיף תנאים בטרם יישמו את ההסכם".

נתניהו דחה היום בתוקף את תנאי חברי חזית ארץ ישראל לתמיכתם בממשלה. הוא הבהיר שאין בכוונתו לבטל את הסכמי וואי והוא לא יספח כעת שטחים.

בתוך כך, השליח האמריקני, דניס רוס, אמר היום בתום פגישתו עם ראש הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, שארה"ב רוצה להבטיח את יישום הסכם וואי.

"אנו רוצים לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח יישום מלא של ההסכם, וששני הצדדים יעמדו בהתחייבויותיהם", אמר רוס לכתבים לאחר פגישתו הממושכת עם ערפאת.

ראש צוות המשא ומתן הפלשתיני, סאיב עריקאת, ציין, כי הפלשתינים מחוייבים להסכם וללוח הזמנים ליישומו. הוא הביע תקווה, כי הצד הישראלי ינהג באופן דומה.

היום נודע שישראל העניקה עד-כה היתרי כניסה רק ל-18 מחברי המועצה הלאומית הפלשתינית, האמורה להתכנס בשבוע הבא בעת ביקורו של קלינטון ולשנות את האמנה.

ישראל סירבה לאפשר את כניסתם של שני חברים נוספים במועצה הלאומית. גורמים מדיניים הביעו פליאה על כך שרק 18 מתוך 300 חברי המועצה הלאומית הפלשתינית השוהים בחו"ל זומנו עד-כה ע"י הרשות הפלשתינית.

בירושלים הדגישו שישראל תעמוד על קיום הצבעה על ביטול האמנה הפלשתינית. יאסר ערפאת עדיין לא הודיע כיצד בכוונתו לנהוג במהלך הישיבה החגיגית בהשתתפות קלינטון ואם ביטול האמנה הפלשתינית יובא להצבעה