המו"ל והסופרת של ספרי הארי פוטר תובעות את העיתון "ניו-יורק דיילי ניוז"

זאת, לאחר שהעיתון חשף חלק מעלילת "הארי פוטר ומסדר הפניקס", שנרכש במקרה בחנות מזון בריאות בברוקלין; בעל החנות לא היה מודע לאמברגו שחל על מכירת עותקי הספר

סקולאסטיק (Scholastic), חברת ההוצאה לאור המוציאה את ספרי הארי פוטר, והסופרת ג'יי. ק. רולינג, הגישו אתמול (ד') תביעה נגד הצהובון הניו יורק דיילי ניוז, לאחר שהעיתון פרסם קטעים קטנים מהספר הבא בסדרה, וחשף חלק מהעלילה.

התביעה הוגשה לבית המשפט הפדרלי בדרום מדינת ניו יורק, ונטען בה שהעיתון הפר את זכויות הסופרים בפרסמו קטעים מ'הארי פוטר ומסדר הפניקס".

"אנו נאבק בעוז בכל תביעה משפטית, ואנו סמוכים ובטוחים שלא עשינו כל רע מבחינה עיתונאית או משפטית", אמר דובר העיתון, קן פרידמאן.

במאמר שפרסם אתמול העיתון נאמר שהעיתון השיג עותק מהספר בחנות בברוקלין, ודווקא לא מחנות ספרים, אלא מחנות מזון בריאות עם פינה קטנה למכירת ספרים. בעל החנות טען שקיבל משלוחים של הספר ביום שני השבוע, וכי איש לא מסר לו שחל אמברגו על מכירתם עד לשבת ב-12.00 בצהריים.

העיתון סיפר לקוראיו שבספר החדש, החמישי בסדרת 'הארי פוטר', נקלע הארי פוטר למאבק על השליטה בתודעתו-הוא.

לורד וולדמורט, אחד 'הרעים' שהופיעו בספרים קודמים, מאלץ את פוטר להתמודד עם האפשרות שפוטר עצמו עשוי לשמש ככלי בידי כוחות הרשע.

מכירת הספר החדש אמורה להתחיל ב-12:01 בצהריים ביום שבת, ואירועים שונים לציון ההשקה ייערכו במקומות שונים ברחבי העולם, כולל ניו יורק, לונדון, אוסטרליה, ומדינות אחרות.

לא נמסרו עותקים מוקדמים לעיתונות, מכיוון שההוצאה לאור רצתה לשמור את העלילה בסוד עד השקת הספר, כדי לגרות את סקרנותם של חובבי הסדרה.

עד כה נמכרו מיליוני עותקים מסדרת הארי פוטר, שהפכה לתופעה יוצאת דופן בתעשיית ההוצאה לאור. הספרים גם עובדו לסרטים מצליחים, והניבו תעשיה שלמה של צעצועים וחפצים אחרים.

הוצאת סקולאסטיק והסופרת רולינג מסרו כי היקף התביעה שלהן נגד העיתון מגיע ל"עשרות מיליוני דולרים". בכל מקרה, העיתון פירסם רק רסיסים של העלילה, שמשתרעת על פני 800 עמודים ויותר במהדורה האנגלית, ולא גילה את סופו של הספר.

בכתבה בעיתון גם נמסר שאף אחת משלוש הדמויות הגיבורות בספרי הארי פוטר - הארי, רון והרמיוני - לא מתה, למרות שהסופרת רולינג רמזה שבספר החדש תמות "דמות מרכזית".