נתניהו לא האריך מינוי וכסלר כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים

המועמד המוביל של נתניהו לתפקיד הוא יו"ר הכנסת לשעבר מן הליכוד, דן תיכון

שר האוצר, בנימין נתניהו, לא חתם על כתב המינוי להארכת כהונתו של יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, עוזי וכסלר. זאת, על אף שראש העיר, אורי לופוליאנסקי, והשר לענייני ירושלים, נתן שרנסקי, חתמו על המינוי. כך נודע ל"גלובס".

מינויו של וכסלר אמור לפוג בתום יוני. הבקשה הוגשה לנתניהו לפני חמישה שבועות. עוד נודע, כי המועמד המוביל של נתניהו לתפקיד הוא יו"ר הכנסת לשעבר מן הליכוד, דן תיכון.

לדברי גורמים בעירייה, אי הארכת המינוי הוא החלטה פוליטית מובהקת, שאין לה קשר עם שיקולים מקצועיים, וכי מדובר ב"חיסול חשבונות". נודע, כי עם השמות שהועלו כמועמדים לתפקיד נמנים יו"ר חברת הרכבת, משה לאון, ועו"ד מוטי ברקוביץ.

לדברי הגורמים, על נתניהו מופעלים לחצים מצד סניף הלכוד למנות לתפקיד אנשים מטעמו. בעירייה חוששים בין היתר, כי סיבה נוספת לאי-הארכה היא לחץ מצד רכבת ישראל, וזאת בשל התנגדותו הנחרצת של וכסלר לתוכנית הרכבת המהירה שמקדמת הרכבת דרך נתב"ג ומודיעין.

הצמרת המקצועית בעיריית ירושלים ובחברות העירוניות קיבלו בתדהמה את החלטת נתניהו. וכסלר, המכהן בתפקיד שש שנים, נחשב כמי שעומד אחרי כל העשייה המשמעותית בירושלים, כגון תוכנית הגן הטכנולוגי במלחה, כביש בגין, איצטדיון טדי, כיכר העירייה, הר חוצבים, הר חומה, הקמת החברה העירונית עדן לפיתוח מרכז העיר ועוד.

מהנדס העיר, האדריכל אורי שטרית, אמר ל"גלובס": "אם אכן נכון הדבר, זוהי אבידה גדולה מאוד לעיר. ירושלים היתה נראית אחרת לגמרי אילולא היו עוד עובדי ציבור מהסוג של וכסלר".

מלשכת נתניהו נמסר, כי טרם התקיים דיון בנושא: "כל ספקולציות, לרבות מזימות פוליטיות, לא ראויות לתגובה. נתניהו עסוק בתוכנית הכלכלית ובערבויות האמריקניות, וטרם הצליח להתפנות לנושא". וכסלר סירב להגיב.