חברי קבוצת נרו, המחזיקים 22% במקאן קשר בראל, החליטו למכור מלוא אחזקותיהם למקאן אריקסון

בראל, שישקו, רוטנברג ובינו יבצעו את המכירה לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר

חברי קבוצת נרו, המחזיקים 22% במשרד הפרסום מקאן קשר בראל, החליטו למכור את מלוא אחזקותיהם במשרד לקבוצת הפרסום העולמית מקאן אריקסון. שווי החברה לצורך ביצוע העסקה עומד על כ-50 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

לפני מספר שבועות מימשה חברת מקאן אריקסון העולמית את האופציה שהייתה לה לעלות מאחזקות בהיקף של 51% אחוז בקשר בראל ל-60%. על פי החוזה, ברגע שהתממשה האופציה, עמדה לחברת נרו אופציית פוט המאפשרת לה למכור חלק מהמניות (11%) או את כולן, אך העסקה יכלה להתבצע רק באמצעות הסכמת כל השותפים המייסדים בנרו: אבנר בראל, אריה רוטנברג, צבי פרידמן (שישקו) וצדיק בינו - שאינו נמנה על דור המייסדים, ונכנס כשותף לנרו רק בשלב מאוחר יותר.

למעשה, באמצעות מהלך זה יוצאים השותפים בנרו לחלוטין מכל אחזקותיהם במשרד, והבעלות עליו תתחלק מעתה בין מקאן אריקסון העולמית, שתחזיק בו 82%, לבין אילן שילוח, המשמש גם כמנכ"ל הקבוצה, שמחזיק 18% מהמניות. בשלב מאוחר יותר, עד סוף שנת 2005, אמור שילוח לקבל 3% נוספים מהמניות, זאת על פי החוזה שנחתם עימו בהגיעו למשרד.

מקאן אריקסון החלה לרכוש מניות בקשר בראל לפני כשמונה שנים, אז הוערך שווי החברה בכ-20 מיליון דולר. מקאן אריקסון עלתה בהדרגה בהיקף מניותיה מ-20% עד 60%.

בשנים האחרונות החל משרד הפרסום לפעול כקבוצה ונכנס למיזמים סינרגטיים לתחום הפרסום באמצעות חברות קד"מ, ייעוץ, יחסי ציבור וכדומה. בסוף השבוע האחרון עברה כל הקבוצה למשכן חדש הנקרא בית מקאן אריקסון ישראל, הממוקם ברמת החייל. שמו של המשרד הוחלף ממקאן קשר בראל למקאן אריקסון ישראל ואילו הקבוצה כולה תיקרא מקאן אריקסון וורלד וויד. בתפקיד מנכ"ל הקבוצה ישמש אילן שילוח ובתפקידי מנכ"ל משותף בסוכנות הפרסום ישמשו שירה מרגלית ואורן פרנק.