סולל בונה תרכוש מגרשים ל-158 דירות בצור נתן ב-4.1 מיליון דולר

חודשה המכירה לעמותות - חלוצי צור נתן יקנו שני מגרשים ב-5.2 מיליון דולר

סולל בונה זכתה במיכרז של משרד השיכון, ותרכוש 2 מגרשים בצור נתן, המיועדים סה"כ לבניית 158 דירות. החברה תשלם כ-4.1 מיליון דולר, כולל פיתוח, שהם כ-26 אלף דולר לקרקע לדירה. סולל בונה היתה היחידה שהגישה הצעה במיכרז. במקביל, זכו שתי עמותות במגרשים סמוכים: עמותת חלוצי צור נתן זכתה במגרש לבניית 122 דירות. היא תשלם כ-3.15 מיליון דולר, כולל מע"מ, שהם 25,800 דולר לקרקע לדירה.

עמותה שניה, הקרויה אף היא חלוצי צור נתן (אולם עם עמיתים אחרים) תקנה מגרש לבניית 80 דירות. היא תשלם כ-2.05 מיליון דולר, שהם כ-25,600 דולר לקרקע לדירה.

הוצאות הפיתוח מהוות כ-90% מסך התשלום בכל המיכרזים. המחירים שישלמו הקונים הם מחירי המינימום שנקבעו במיכרזים. רק סולל בונה וחלוצי צור נתן נגשו למיכרזים. המשרד הוציא למכירה מגרש נוסף, לבניית 92 דירות, אך לא קיבל אף הצעה. למרות המחירים הנמוכים שהושגו, אמר מנכ"ל משרד השיכון, אבי מעוז, כי הוא שבע רצון מהתוצאות. מעוז אמר לגלובס: "זו פעם ראשונה לאחר שנים שאנו מחדשים מכירת קרקע לעמותות. המכירה נפסקה בעבר, כזכור, לאחר שמבקר המדינה מתח ביקורת על העיסקאות ומצא בהן אי סדרים. חיברנו תקנון חדש וקיבלנו את הסכמתו של רשם העמותות. התקנון קובע, כי כל עמותה מתארגנת לקניית מגרש אחד בלבד, וכל חבר יקבל דירה אחת. העמותה, הקונה מאיתנו את המגרש, מתקשרת עם קבלן מבצע לבנייה. על ידי כך היא חוסכת הוצאות, כמו רווחי הקבלן על הקרקע והוצאות שיווק ופירסום".