יאיר רבינוביץ מנסה לגבש הסדר נושים באי-אונליין

רו"ח יאיר רבינוביץ, בעל השליטה בחברת אי-אונליין מזה שבעה חודשים, מנסה לגבש הסדר נושים בחברה - שלד בורסאי בעל הפסדים צבורים של כ-50 מיליון שקל לצורכי מס. רבינוביץ רכש את השליטה בחברה מקובי שמר בתחילת דצמבר 2002, תמורת 3,000 שקל בלבד, והוא מחזיק כיום ב-31.4% ממניותיה. היום הגישה החברה לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב בקשה להורות על כינוס אסיפת נושים של החברה ושל בעלי מניותיה לצורך אישור ההסדר.

אי-אונליין נוסדה בדצמבר 1999 כמיזם אינטרנט בחברת הברוקרים אנליסט, שממנה פוצלה מאוחר יותר ונרשמה למסחר בבורסה. עד מאי 2001 הפעילה החברה את אתר האינטרנט אנליסט אונליין, פורטל פיננסי המספק מידע ושירותים בתחומים כלכליים, ובעיקר כאלה הקשורים לשוק ההון הישראלי.

באפריל 2001 חתמה החברה על הסכם עם חברת ביזנס נט מידע מקוון, מפעילת אתר האינטרנט דה-מרקר, מקבוצת עיתון "הארץ", להסבת אתר החברה לאתר אינטרנט בעל שם מותג משותף, שיוחזק ויופעל על-ידי חברת ביזנס נט ויכלול בין השאר תכנים הכלולים באתרי האינטרנט של שתי החברות.

באוגוסט 2002 החליט דירקטוריון הבורסה להשעות את המסחר במניות החברה, עקב אי-עמידה בדרישה להון עצמי מזערי ולשווי מזערי של החזקות הציבור. נכון לספטמבר 2002 עמד הגרעון בהון החברה על 7.2 מיליון שקל. מאמצע 2001 ואילך לא היתה לחברה כל פעילות עסקית מהותית והיא אינה פעילה כיום.

בפנייה לביהמ"ש, באמצעות עו"ד זיו אימברג, נאמר כי על החברה לגבש ולאשר את הסדר הנושים המבוקש עד ליום 3.8.2003, כדי למנוע מצב שבו לשם חידוש המסחר בניירות הערך שלה תידרש החברה להון עצמי מינימלי של 12 מיליון שקל. דרישה כזו תהפוך את המשימה של מציאת משקיע לרכישת דבוקת השליטה בחברה לבלתי אפשרית, שכן לא תהיה כדאיות כלכלית לרכישת השליטה בחברה.

בעלי השליטה הציעו לחברה, בכפוף לאישור הסדר נושים על-ידי ביהמ"ש, להעמיד לחברה הלוואה של 600 אלף שקל שתשמש לפרעון חובותיה לנושיה, ובנוסף להזרים הון כדי להשיב את מניות החברה למסחר.

אם יאושר הסדר הנושים, תפרע החברה 100% מהחובות לנושים בדין קדימה, דהיינו - החוב לעובדים, הנאמד ב-1.2 מיליון שקל, וכ-20%-15% מחובותיה לנושים לא מובטחים, המסתכמים בכ-4.5 מיליון שקל. כמו כן, תבוצע הקצאה פרטית ויחודש המסחר בניירות הערך של החברה. בבקשה נאמר, כי עד ליום 3.8 על בעלי השליטה להעמיד את ההון העצמי של החברה, על סך 4 מיליון שקל, וכן ששווי החזקות הציבור במניות החברה לא יפחת מ-2 מיליון.

עם בעלי המניות של החברה נמנים, מלבד רבינוביץ, גם חברת הברוקרים אנליסט (15.99%) ובנק הפועלים (20%).