אלביט מערכות זכתה בחוזה להפעלת מערכות מל"ט הרמס 450 עבור משרד ההגנה האמריקני

שירותי הטיסה יבוצעו במשותף על ידי חברות הבת של אלביט מערכות, חץ הכסף ו-EFW באתרים שונים בארה"ב

מערכת הביטחון של ארה"ב בוחנת את ההצטיידות במטוסים ללא טייס "הרמס 450" מתוצרת חברת חץ-הכסף מקבוצת אלביט מערכות. משרד ההגנה האמריקני העניק בימים אלה חוזה לחברה אחרת מהקבוצה, אלביט פורט-וורת' מטקסס, חוזה להפעלת המל"טים האלה בתוכנית של טיסות ניסוי והערכה (אבלואציה).

עד כה היתה התעשייה האווירית החברה הישראלית היחידה שהצליחה לספק לצבא האמריקני מל"טים. היא סיפקה בין השאר מל"טי "פיוניר" ו"האנטר". אולם, ה"האנטרים" שהופעלו בארה"ב סבלו מסדרת תקלות, שגרמה לביטול ההצטיידות הסדרתית במערכות נוספות. תקוותיה של תע"א לחידוש הרכש לא מומשו עד כה.

הקשר של אלביט מערכות עם משרד ההגנה מבוצע על ידי חברת SENTEL האמריקנית, ושירותי הטיסה יבוצעו במשותף על ידי חץ-הכסף ואלביט פורט-וורת', באתרים שונים בארה"ב שבראשם בסיס הצי האמריקני "פאלון" שבמדינת נוואדה. המלחמות של ארה"ב בבוסניה, באפגניסטן ובעיראק, הוכיחו את יעלות השימוש במל"טים, ועתה נבחן בארה"ב רכש גדול של מערכות כאלה, החסכוניות בהפעלה לעומת המטוסים המאויישים - הן מבחינה כלכלית והן מבחינת סיכון חיי אדם בשדה הקרב.

אלביט מערכות נבחרה לבצע את האבלואציה לאחר שמשרד ההגנה בחן את היכולות של ה"הרמס 450". המטוסים ישמשו בתוכנית הניסויים להדגמת תהליכים וטקטיקות הקשורות לשיטות שילוב המלט"ים עם מערכות מבצעיות אחרות. היא תכלול פעילות משותפת עם ארבע זרועות מערכת הביטחון של ארה"ב.

אלביט מערכות מסרה היום (ב') כי ה"הרמס 450" כבר ביצע בהצלחה יותר מ-12 משימות שנועדו לתמיכה במערך האימונים של כנף התעופה בנושאת מטוסים של הצי האמריקני, וכן תרגילי ניסוי והערכה במסגרת תוכנית בחינת המל"טים העתידיים.

לדברי נשיא אלביט פורט-וורת', טים טיילור: "מערכת ה'הרמס 450' תתמוך בשימוש ההולך וגדל של מערכות המלט"ים ביישומים ובמשימות עבור זרועות הצבא האמריקני". לדבריו מדובר במערכת שהוכחה מבצעית והמבוססת על ניסיון מצטבר של אלפי שעות טיסה מבצעיות. "התוכנית החדשה", הוסיף טיילור, "תדגים את הפוטנציאל הטמון במערכת - ליישומים חדשים המתוכננים על ידי זרועות צבא ארה"ב".

"הרמס 450" הוא מל"ט טקטי מתקדם שמצוייד במערכות אוויוניקה המאפשרות טיסה אוטונומית וניווט מדויק באמצעים לווייניים. אמצעים אלקטרו-אופטיים ומערכת תקשורת חדישות מאפשרים למל"ט יכולת גילוי וזיהוי של מטרות - והעברת התמונות לתחנת קרקע בזמן אמת. הוא מסוגל לשאת מטען במשקל מירבי של 150 ק"ג, וגובה הטיסה המבצעי שלו הוא 18,000 רגל (כ-6 ק"מ). המל"ט מסוגל לשהות באוויר עד 20 שעות, ולדברי אלביט מערכות "מערכות 'הרמס 450' נמצאות בשימוש מבצעי של צה"ל, והן צברו אלפי שעות טיסה כמערכת המל"ט הטקטית העיקרית של ישראל".

מערכי המלט"ים הטקטיים ממשפחת ההרמס: הרמס 180, הרמס 450 והרמס 1500; מספקים פתרונות לאיסוף מידע מודיעיני חזותי ואלקטרוני בשדה הקרב בזמן אמת. למשפחת המלטים מסוג הרמס יכולת נשיאת מטעדים במשקל מ-75 ועד 750 ליברות. בנוסף לביצועים המתקדמים כוללות המערכות יכולות הארכת משך המשימה, מערכות אוויוניקה מתקדמות להגברת האמינות ואפשרויות הפעלה מגוונות החל בהפעלה ידנית ועד לטיסה אוטונומית.