ניסקו מנסה למחוק שוב את ניסקו פרוייקטים, ב-20% מתחת למחיר השוק

עם זאת גבוה מחיר ההצעה - 10.5 שקל למניה - ב-40% מהצעת רכש קודמת שהגישה בתחילת השנה

חברת ניסקו תעשיות מנסה למחוק שוב את מניות החברה-בת ניסקו פרוייקטים , לאחר כישלון הצעה הודמת, שהגישה בחילת השנה. ניסקו מציעה לרכוש את אחזקות הציבור - 13.5% במחיר של 10.5 שקל למניה, נמוך ב-20% ממחיר הבורסה - לאחר עלייה של 85% שרשמו מניות ניסקו פרוייקטים מתחילת השנה - אך גבוה בכ-40% מהצעה קודמת שהגישה ניסקו בחודש ינואר (מבלי להביא בחשבון דיבידנד בהיקף 5 מיליון שקל שחילקה החברה בחודש אפריל).

הצעתה הקודמת של ניסקו, שנקבה במחיר של 7.4 שקל (בדומה למחיר השוק במועד הגשת ההצעה) נחלה כישלון מוחץ. ימים אחדים לאחר פרסום התוצאות של הצעת הרכש, דיווחה ניסקו פרוייקטים, כי נבחרה לשמש כקבלן משנה של חברת HP ישראל, בהנפקת תעודות זיהוי חכמות עבור משרד הפנים. מדובר בעסקה מהותית עבור ניסקו פרוייקטים, בהיקף של כ-65 מיליון שקל בארבע השנים הקרובות.

ניסקו פרוייקטים הונפקה בבורסה בת"א בחודש ספטמבר 2000 לפי שווי של 80 מיליון דולר (יותר מכפול לעומת שווי השוק הנוכחי של החברה) וגייסה כ-20 מיליון דולר מהציבור. החברה, המשתייכת לקבוצת ניסקו בשליטת אריה קידרון, יצחק ניצן ואפרים שגיא, עוסקת במסחר ברכיבים אלקטרוניים ובאבטחת מידע. את הרבעון הראשון של השנה סיימה ניסקו פרויקטים ברווח נקי של 2.1 מיליון שקל ממכירות של 93.4 מיליון שקל. את שנת 2002 כולה סיימה עם רווח של 4.5 מיליון שקל ממכירות של 304 מיליון שקל.