באיחור של שבוע וחצי: די-רום פרעה החוב לבעלי האג"ח

יוסף גרנות, מנכ"ל החברה: "המקרה לא תואם את התנהלותה העסקית של החברה"

לאחר שנראה היה כי נקלעה לבעיה תזרימית, הודיעה היום חברת הבנייה די-רום לבורסה, כי פרעה את חובה, בסך של כ-1.3 מיליון שקל לבעלי האג"ח - קופות הגמל של בנק דיסקונט. בתחילת השבוע הודיעה די-רום, בשליטת עזרא חקשורי, כי התשלום, שנועד להתבצע ב-3 ביולי, מתאחר כתוצאה מ"פער רגעי בין תקבולים לתשלומים". היום הוסיף מנכ"ל החברה, יוסף גרנות, כי המקרה "לא תואם כלל את התנהלותה ומדיניותה העסקית של די-רום".

די-רום הנפיקה את האג"ח לקופות דיסקונט בדצמבר 98'. יתרת האג"ח שטרם נפרעה עומדת על כ-21 מיליון שקל. על פי תנאי האג"ח, רשאיות קופות הגמל לדרוש העמדת האג"ח לפירעון ולפעול למימוש ביטחונות שהועמדו להבטחת הפירעון, אם תאחר החברה בביצוע תשלום לתקופה העולה על 30 יום.

די-רום נסחרת כיום בשווי של כ-15 מיליון דולר, כ-70% פחות מהמחיר לפיו רכש חקשורי את השליטה בחברה, בתחילת 97', מידי קובי רוגובין. זמן קצר לאחר ביצוע העסקה, מכר בעל השליטה החדש את זכויותיו בפרוייקט דירות היוקרה בארי נהרדעא, שלפחות בינתיים מתנהלות מכירותיו בעצלתיים. די-רום מחזיקה 40% בפרוייקט, קרן סטוגה האמריקאית 40% נוספים והקבלן אבי ארנסון 20%.

נכון לסוף חודש מארס עמד ההון העצמי של די-רום על 78 מיליון שקל ומימן 30% ממאזן החברה. בנוסף לפרוייקט בארי מעורבת די-רום במספר פרוייקטים לבנייה בישראל ובחו"ל (פולין וספרד) בהיקף של מאות מיליוני שקלים.