וול סטריט: ירידות שערים סגרו את המסחר; אינטל עלתה 4.7%; טבע הוסיפה 2.5%

צ'ק פוינט איבדה 0.5% * אמדוקס נפלה 4.5% * קומטאץ' צנחה 16.5% * ויריאנט השילה 20%

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בירידות שערים. זאת, למרות שבפתיחת המסחר היו עליות בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן שעמד בציפיות האנליסטים והדו"חות הכספיים הטובים של אינטל.

מדד הנאסד"ק רשם ירידה של של 0.3% לרמה של 1,747 נקודות והדאו ג'ונס איבד 0.38% ל-9,094נקודות.

כשעה לפני פתיחת המסחר פורסם מדד המלאים העסקיים, שירד 0.2% בחודש מאי בפעם הראשונה השנה, לאחר שעמד ללא שינוי אפריל. האנליסטים צפו כי המדד לא ישתנה. המלאים העסקיים עלו 3.5% במהלך ה-12 חודשים האחרונים, כאשר המכירות עלו 2%.

מדד המחירים לצרכן לחודש יוני בארה"ב עלה בשיעור של 0.2%. מדד הליבה נותר ללא שינוי. כך עולה מנתונים שפירסם היום משרד העבודה האמריקני. מדד הליבה מנטרל את התנודות החריפות במחירי המזון והאנרגיה. ציפיות האנליסטים למדד המחירים עמדו על עליה של 0.2%, ועל עליה במדד הליבה של 0.1%. .

זמן קצר לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד היצור התעשייתי לחודש יוני שעלה 0.1% בהתאם לעלייה שנרשמה במאי. שיעור התפוקה התעשייתית (שמפורסמת ביחד עם מדד היצור התעשייתי) עומד על 74.3%.

מניות בכותרות

בזירת הדו"חות הולך ומתחזק הזרם. מבין החברות הבולטות שפירסמו תוצאותיהן ניתן למנות את ג'י פי מורגן (JPM) שירדה 2.8%, ג'נרל דיינמיקס (GD) שעלתה 4.7%. אפל (AAPL), שתציג את תוצאותיה בסיום המסחר, צפויה לרשום רווח של 3 סנט למניה. אפל עלתה בסיום המסחר 1.3%.

AMD עלתה 0.2%. לאחר הפעמון הנועל תציג ענקית השבבים AMD (סימול: AMD) את תוצאותיה ברבעון והיא עשויה לרשום הפסד של 54 סנט.

התוצאות הכספיות של "הענק הכחול" חברת אי.בי.אם (IBM) ימשכו את תשומת לב המשקיעים לאחר סיום המסחר - החברה צפויה להציג רווח של 98 סנט. המניה הוסיפה 0.52%.

אינטל זינקה 5%. אינטל (INTC), יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם, דיווחה אמש (ג') אחרי סגירת הבורסות בארה"ב שרווחיה ברבעון השני של השנה הוכפלו ביחס לרבעון המקביל, על רקע מכירות טובות מציפיותיה של מעבדים למחשבי שרתים ומחשבי פי.סי.

רווחי אינטל עלו ל-896 מיליון דולר, 14 סנט למניה, מ-446 מיליון דולר, 7 סנט למניה, ברבעון המקביל ב-2002, דיווח מנהל הכספים הראשי, אנדי בריאנט. ההכנסות עלו ב-7.9% ל-6.82 מיליארד דולר, בייחוד על רקע מכירות שיא באסיה, שהיא כעת השוק הגדול ביותר של אינטל (ראו גרף). מכירות השבבים למחשבי שרת הגיעו לשיא חדש, והעלו את מכירות השבבים למחשבים במונחי יחידות ב-12%.

לוסנט (LU) נפלה ב-12%. החברה פירסמה אמש אזהרת רווח לרבעון השלישי על רקע מצבו של שוק הטלקום העולמי. לוסנט העריכה כי לא תצליח לעמוד בתחזיות ההפסד ברבעון השלישי והיא צופה לחזור לרווחיות במהלך השנה הפיסקלית 2004 אשר מתחילה בספטמבר 2003.

חברת מוטורולה (MOT) ירדה 5%. לאחר שפרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השני בהם הציגה מכירות של 6.2 מיליארד דולר, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמו כן דיווחה על רווח של 119 מיליון דולר או רווח למניה של 5 סנט לעומת הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד או הפסד של 1.02 סנט למניה. להוציא פרטים מיוחדים הרווח עמד על 19 מיליון דולר או על סנט אחד למניה.

סיטיגרופ הודיעה היום כי סנדי ווייל, המנכ"ל והיו"ר בן ה-70 של קבוצת הבנקאות סיטיגרופ, יפנה את מקומו כמנכ"ל עד סוף השנה הנוכחית. לתפקיד המנכ"ל ימונה צ'רלס פרינס. ווייל ישמור על משרתו כיו"ר סיטיגרופ עד 2006.

ישראליות מעבר לים

טבע ריכזה עניין ועלתה 2.5% לאחר שהודיעה כי קיבלה אישור סופי מבית המשפט בארה"ב לשיווק ה-Ribavirin ההכנסות השנתיות מהתרופה במונחי המוצר המקורי עומדות על 721 מיליון דולר.

מרקורי ירדה 0.75%. היום הודיעה החברה כי עקפה את התחזיות, והציגה רווח של 22 סנט למניה ברבעון השני. ממוצע הציפיות בשוק עמד על 20 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-118.1 מיליון דולר, מעל ממוצע תחזית ההכנסות שעמדה על 115 מיליון דולר. כנראה שהמניה יורדת בגלל שהרווח הנקי רשם ירידה. המשקיעים מתרכזים ככל הנראה בשורה התחתונה של הדו"חות ולא בשיפור של החברה בשורה העליונה.

אם סיסטמס עלתה 0.5%. אם סיסטמס הציגה היום (ד') תוצאות טובות ברבעון השני של השנה, שעקפו את תחזיות האנליסטים. החברה, המפתחת יישומים לצורכי אחסון מידע דיגיטלי, המבוססים על טכנולוגיית זיכרון פלאש, דיווחה על הפסד של כ-380 אלף דולר (1 סנט למניה) ברבעון השני ועל הכנסות של כ-25.6 מיליון דולר.

דב מורן מנכ"ל החברה אמר כי הוא צופה לעלייה של 10% במכירות ברבעון השלישי; וחזרה לרווחיות ברביעי המנכ"ל. "ה-MDOC שלנו נמצא אצל ארבעה מבין חמשת יצרני המכשירים הסלולריים" אמר בשיחה עם עיתונאים בפרסום הדוחות.

תחזית הקונצנזוס היתה שהחברה תרשום הפסד של כ-500-600 אלף דולר (2 סנט למניה) ושההכנסות יסתכמו בכ-24 מיליון דולר.

קומטאץ' איבדה 15.5%. החברה הודיעה היום (ד') כי הצליחה לגייס 1.2 מיליון דולר ממשקיעים קיימיים וחדשים. כמו כן הודיעה החברה כי היא נכנסת לתחום האנטי Spam ופיתוח פתרונות הגנה מדואר "זבל".

מניית טי.טי.איי עלתה 2%. מניית טי.טי.איי על רקע הפרסומים שהחברה עומדת לחתום על עיסקה משמעותית עם חברת התקשורת האמריקנית בל-סאות'.

אקוויטי 1 הודיעה היום כי רכשה מרכז מסחרי - Sheridan Plaza - תמורת 75 מיליון דולר. המרכז הנו ממרכזי הקניות הפתוחים הגדולים בפלורידה ומשתרע על כ- 42,000 מ"ר. המניה ירדה 0.3%.

גיוון אימג'ינג איבדה 1.4%. גיוון דיווחה כי המכירות ברבעון השני יעמדו על 9.7 מיליון דולר, כמו כן דיווחה כי המכירות של החברה השנה יהיו נמוכות מהתחזיות הראשונות - 58 מיליון דולר; כך עולה מפרסום ראשוני של החברה לקראת פרסום הדו"חות המלאים ב-30 ביולי.

מדובר במכירות שיא עבור החברה, הגבוהות בכ-35% מהמכירות ברבעון המקביל וב-12.4% מהמכירות ברבעון הקודם שהסתכמו ב-8.6 מיליון דולר.

עוד בלטו בי.וי.אר טכנולוגיות שזינקה 16% במחזור ער, ואלטק שקפצה ב-26%, לאחר שהחברה פרסמה היום את התוצאות לשנת 2002.