טבע קיבלה אישור סופי מבית המשפט בארה"ב לשיווק ה-Ribavirin

ההכנסות השנתיות מהתרופה במונחי המוצר המקורי עומדות על 721 מיליון דולר

טבע הודיעה היום (ד') כי קיבלה אישור סופי מבית המשפט בארה"ב לשיווק ה-Ribavirin. ההכנסות השנתיות מהתרופה במונחי המוצר המקורי עומדות על 721 מיליון דולר.

מדובר בגירסה גנרית לתרופת ה-Rebetol לטיפול בצהבת מסוג C של שרינג פלואו; טבע תשלם לשרינג פלואו תמלוגים בגין מכירות התרופה הגנרית.

לחברות המקוריות: ריבפארם (Ribapharm) ושרינג היו סידרת פטנטים על התרופה Rebetol (התרופה היא של חברת ריבפארם, אולם נמכרת ע"י שרינג). מדובר בתרופה בעלת היקף שוק גדול, של כ-865 מיליון דולר, ומכאן ההיאבקות המשפטית הקשה שניהלו החברות המקוריות כנגד החברות הגנריות על תרופה זו.

טבע הודיעה במרץ השנה כי הגיעה להסכם עם שרינג על ביטול התביעות של שרינג נגד טבע, תמורת קבלת תמלוגים מהמכירות של טבע מהתרופה הגנרית. פשרה מסוג זה חוסכת לטבע את המשך ההתכתשות המשפטית, את ההוצאות הכרוכות בכך ואת העיכוב שבהגעה לשווקים עם התחליף הגנרי.

כעת ההיאבקות המשפטית מול חברת ריבפארם הסתיימה, כאשר המשפט הורה כעת ל-FDA להעניק אישור לתרופה. יש לציין, כי חברה גנרית אחרת צפויה לקבל בלעדיות על השקת התרופה בחצי שנה הראשונה לאחר סיום ההתדיינות המשפטית, ורק אז תוכל טבע להיכנס לשוק, כך שאין מה לצפות להכנסות מהתרופה בשנה הקרובה עבור טבע".