גנדן: 60% מבעלי אג"ח נכסי אזורים החליטו שלא לפדות סכום של 61.5 מיליון שקל

12 גופים מוסדיים פדו 46.5 מיליון שקל; כפי שפורסם ב"גלובס": כספי ההלוואה של מחזיקי האג"ח הופנו לרכישת אי.די.בי

דובר חברת גנדן מסר היום כי כ 60% מהגופים המוסדיים החליטו שלא לפדות את אג"ח נכסי אזורים: 19 גופים מוסדיים אשר השאירו 61.5 מיליון שקל באג"ח.

כ 40% מהגופים המוסדיים החליטו לפדות את האג"ח: 12 גופים מוסדיים אשר פדו 46.5 מיליון ש"ח.

חודש לאחר חשיפת "גלובס" אודות השימוש שעשתה חברת הנדל"ן נכסי אזורים בכספם של מחזיקי האג"ח למימון רכישת השליטה באי.די.בי (ע"י החברה-האם גנדן) הודיעו בעלי האג"ח על החלטתם האם להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי או להמשיך ולהחזיק בהן בתנאים משופרים.

כזכור, בעקבות פרסום של חברת הדירוג מעלות לפיו העמידה נכסי אזורים הלוואה של 250 מיליון שקל לחברה-האם גנדן, בחודש אפריל, חשף "גלובס" כי כספי ההלוואה שימשו למימון רכישת מניות השליטה באי.די.בי (כמחצית מההון העצמי שהעמידה גנדן, שבשליטת נוחי דנקנר, בעסקה). ההלוואה ניתנה ללא ביטחונות ולהערכת מעלות, הגדילה בצורה ניכרת את הסיכון הפיננסי והעסקי של נכסי אזורים (על רקע זה הפחיתה מעלות את דירוג האג"ח מ-A ל-BBB פלוס.

נכסי אזורים גייסה אשתקד כ-230 מיליון שקל בהנפקה של שתי סדרות אג"ח למשקיעים מוסדיים (סדרה 3 וסדרה 4). על פי תנאי אג"ח 4, באמצעותן גויס כמחצית מהסכום, ניתנה לבעלי האג"ח זכות לפירעון מוקדם של כספם אם תחליט נכסי אזורים לרכוש מניות במסגרת עסקת אי.די.בי.

במכתב ששיגרה נכסי אזורים לבעלי האג"ח, בעקבות חשיפת הפרשה, הדגישה החברה, כי למרות שעל פי עמדתה ויועציה המשפטיים, לא סטתה מתנאי האג"ח, הרי שבמטרה לשמור על שיתוף הפעולה הטוב וההדוק עם הגורמים הפועלים בשוק ההון, החליטה החברה מיוזמתה להציע לבעלי האג"ח לבחור בין פירעון מיידי להמשך אחזקת האג"ח בתנאים משופרים. בעלי אג"ח שיבחרו בפירעון מוקדם, יקבלו את כספם תוך 60 יום ממחר. יצוין, כי תנאי האג"ח המקוריים מקנים למחזיקים זכות לפירעון מוקדם בחודש מאי 2004.