ביהמ"ש הטיל על עו"ד גינת 400 שעות שירות לאחר שהורשע בזיוף מסמך

בנוסף, הושעה ל-3 שנים מלשכת עוה"ד

סגן נשיא בית משפט השלום בתל-אביב, זיוה הדסי-הרמן, הטילה עונש של 400 שעות שירות למען הציבור, ומאסר על תנאי, על עו"ד יהונתן גינת. עו"ד גינת הורשע במסגרת עיסקת טיעון בעבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזוייף.

על פי כתב האישום, במסגרת עבודתו כעורך דין, לקח על עצמו גינת להגיש שתי תביעות ולייצג בהן את המתלונן. הוא הכין את כתבי התביעה ואמר למתלונן בכזב כי הגיש את התביעות, בעוד שבפועל, לא הגיש את התביעות, מסר למתלונן דיווחים שקריים בנוגע להתקדמות ההליכים, וזייף כתבי הגנה חתומים לאותן תביעות שכביכול הגיש.

גינת, שיוצג בידי עו"ד דוד ליבאי, הורשע על פי עיסקת טיעון. ללא קשר, נגזר עליו בבית הדין המשמעתי של לשכה עוה"ד עונש השעייה למשך 3 שנים. קצינת המבחן המליצה להסתפק בעונש של שירות לציבור בהיקף נרחב של 400 שעות.

ליבאי ציין, כי גינת הצליח בעבודתו כעורך דין וטיפל בין השאר בתיקים בעלי חשיבות ציבורית. לדבריו, מיד עם פתיחת ההליך נטל אחריות על המעשים אותם ביצע בעת משבר.

השופטת ציינה כי ניצב בפניה אדם "שהוא כושל ונכשל, פגע בעצמו ובמשפחתו, ממעמדו הרם נופל לבור עמוק ובנפילתו עובר עבירות חמורות". לדבריה, מעשיו מביאים נזק לציבור עורכי הדין אשר תדמיתם נפגעת, והם גרמו לו נזקים.

(פ. 003607/02).