עובדי פוד קלאב סיפרו, כי החברה עומדת לבקש מביהמ"ש הקפאת הליכים ומינוי כונס נכסים - טנצר הכחיש

טנצר אמר לגלובס לפני כשבוע: "החברה עוברת הליכי הבראה" והכחיש את חומרת מצבה. טען: "מצבה של פוד קלאב לא מחייב פנייה לבית המשפט, ואפשרות כזאת אפילו לא נשקלת"

במצבה של חברת פוד קלאב, כמשתקף בדו"חותיה הכספיים, חלה בשנתיים האחרונות הרעה ניכרת. החברה, הנמצאת בבעלות שעיה טנצר (61%) ופולאר השקעות מקבוצת שרם-פודים-קלנר (39%), נתונה נכון לסוף מארס 2003 בגרעון של 3.1 מיליון שקל בהון העצמי ולה חובות של 30 מיליון שקל לבנקים.

פוד קלאב עוסקת בשיווק והפצה של מוצרי מזון קפואים ומצוננים תחת מותגים שונים כגון "שף הים", "צ'יבי איטליאני" ועוד. לפוד קלאב 2,500 לקוחות מוסדיים וקמעונאיים, והיא פועלת באמצעות מרכז לוגיסטי הממוקם בעתלית. פוד קלאב מחזיקה 50.1% ממניות חברת-הבת שף הים.

מהדו"חות הכספיים של פוד קלאב, הכלולים בדו"חות חברת מלון מצפה כנרת, עולה, כי החברה סיימה את 2002 בהפסד של 8.5 מיליון שקל, רובו ברבעון הרביעי, כתוצאה מירידה בהכנסות וגידול בהוצאות פרסום בשל קידום החדרת מוצרים חדשים. מחזור החברה אשתקד עמד על 111 מיליון שקל, ירידה של 18% לעומת 2001, המוסברת במיתון המעמיק וסיום חוזי הפצה גדולים.

פוד קלאב נתונה, החל מהרבעון הרביעי אשתקד, בתוכנית התייעלות אשר עיקריה הם שינוי ארגוני במערך השיווקי והניהולי, לרבות סגירת סניפים והעברת הפעילות לסניף מרכזי; צמצום מסיבי בכוח האדם ובהוצאות הנהלה וכלליות; וארגון מחדש של מבנה האשראי הבנקאי.

ברם, ברבעון הראשון של 2003 המשיכה פוד קלאב להציג הפסדים כבדים, שעמדו על 3.5 מיליון שקל, כתוצאה מהמשך הירידה במחזור ההכנסות וירידה בשיעור הרווח הגולמי. פוד קלאב הדגישה אז, כי תוכנית ההתייעלות בה היא נוקטת, עדיין איננה משתקפת בתוצאותיה. בנוסף, לא עמדה החברה ביעדי המכירות לרבעון הנוכחי, להערכת מנהליה כתוצאה מכשל נקודתי.

לפני כשבוע מסרו עובדים בחברת פוד קלאב ל"גלובס", כי החברה נקלעה לקשיים, פיטרה עשרות עובדים, מתקשה לשלם משכורות, נוקטת צעדי קיצוץ דרסטיים ועומדת בפני פנייה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים נגדה ומינוי כונס נכסים.

אחד מבעלי השליטה בפוד קלאב, שעיה טנצר, הכחיש אז מכל וכל, כי יש כוונה לפנות לבית המשפט, או כי מי מהגורמים העובדים עם החברה או הבנקים עומדים לפנות לבית המשפט. טנצר אמר: "החברה עוברת הליכי הבראה". הוא אישר שמצבה הכספי של החברה "לא מצוין", כפי שגם הוצג בדו"חות החברה האם, מצפה כנרת. אולם, טנצר שב והכחיש את חומרת המצב. לדבריו "מצבה של פוד קלאב לא מחייב פנייה לבית המשפט, ואפשרות כזאת אפילו לא נשקלת".

טנצר הוסיף: "מצבה של פוד קלאב לא חמור יותר ממצבן של חברות אחרות בשוק המזון. תראי אפילו את ההרעה בתוצאות רשתות השיווק. חברות מזון רבות נמצאות במצב לא טוב, בגלל המצב בשוק. אנחנו סובלים עוד יותר, כי המוצרים שאנחנו משווקים הם ברמה בינונית-גבוהה, ולא מוצרים בסיסיים, לכן הפגיעה בתקופת מיתון רבה יותר".

היום (ג') לא השיב טנצר לבקשה חוזרת של "גלובס" לתגובה.