סונול שוקלת להיפרד ממשרד הפרסום וינברג-סימבול-פרס

בימים האחרונים נפגשה הנהלת סונול עם ראובני פרידן שהציג בפניה קונספציות אפשריות לטיפול בחברה

חברת הדלק סונול בודקת אפשרות להיפרד ממשרד הפרסום וינברג-סימבול-פרס. ל"גלובס" נודע, כי בימים האחרונים נפגש ראובני פרידן עם הנהלת סונול והציג קונספציות אפשריות לטיפול בחברה. סונול היא בבעלות חברת גרניט כרמל , המחזיקה גם בבעלות על טמבור. ראובני-פרידן מטפל בתקציב הפרסום של טמבור.

סונול היא האחזקה העיקרית של גרנית. בנוסף לכך היא מחזיקה בפעילות נדל"ן, בחברת סופרגז, בשותפות בפרויקטי התפלה, באחזקות בפרויקט התיירות מיני-ישראל וכאמור, בטמבור. גרנית הכרמל, נשלטת על-ידי משפחת בורוביץ' וחברת הסחר הרב-לאומית גלנקור. לפני מספר חודשים התמנה מנכ"ל שופרסל לשעבר, עמי סגיס, לתפקיד מנכ"ל גרניט והחל למלא את תפקיד היו"ר בכל החברות השייכות לקבוצה וכמנכ"ל סונול.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הגבוהים בכ-60% מהמחירים הנגבים בפועל, עמד היקף הפרסום של סונול ב-2002 על כ-1.8 מיליון דולר, שכללו 9,081 מופעים במדיה. מאז תחילת 2003, עמד היקף הפרסום של החברה על 1.9 מיליון דולר, שכללו 7,240 מופעים במדיה. וינברג-סימבול-פרס משמש כמשרד הפרסום של סונול מספר שנים.

במהלך 2002-2001 העלה המשרד עבור סונול קמפיין מאסיבי יחסית, לקידום תוסף הדלק של סונול גולדיזל. בסרטון עשה המשרד שימוש בדמותו של ג'יימס בונד ובמרכיבים המאפיינים את סדרת סרטי ג'יימס בונד. בתגובה תבעה חברת הסרטים העולמית מטרו-גולדווין-מאייר (MGM), המחזיקה בזכויות היוצרים על סרטי ג'ימס בונד, את סונול.

סונול שלחה הודעת צד ג' לויינברג-קרסו-שמיר וטענה, כי המשרד לא הביא לתשומת ליבה כי יש צורך לרכוש זכויות שימוש פרט לזכויות בנעימה "גולדפינגר". סגיס, מסר בתגובה: "פנו אלי כמעט כל המשרדים הגדולים במשק מתוך רצון לעבוד עם סונול וגרניט. כרגע זה לא עומד על הפרק".

עד פרסום הידיעה לא ניתן היה לקבל את תגובתו של מתי וינברג, מווינברג-סימבול-פרס. בראובני-פרידן סירבו להתייחס לידיעה.