חוזה הניהול החדש של מרתון יחסוך לקרן כמיליון שקל בשנה הראשונה וכ-1.7 מיליון שקל בכל אחת מהשנתיים הבאות

החוזה עם חברת זינוקים לא יחודש ^ לפי החוזה החדש, שיובא לאישור בעלי המניות ב-12 באוגוסט, ינהל את הקרן מרדכי גורפונג, בעל השליטה בתדאה, שרכשה לפני שלושה חודשים את חלקה של גרין במרתון

חוזה הניהול החדש של קרן ההון סיכון מרתון יחסוך לה כמיליון שקל בשנה הראשונה וכ-1.7 מיליון שקל בכל אחת מהשנתיים הבאות. כך עולה מהסכם הניהול החדש, שיעלה להצבעה בכינוס בעלי המניות, שייערך ב-12 באוגוסט.

לפני כשנה החליט דירקטוריון הקרן שלא לחדש את החוזה עם חברת הניהול זינוקים, שעלותו הגיעה ל-3.7 מיליון שקל בשנה. חברת הניהול תפסיק את עבודתה ב-16 באוגוסט, ואם תתקבל ההצעה שתועלה באסיפת בעלי המניות, דמי הניהול השנתיים של מרתון יגיעו בשנה הראשונה להסכם החדש ל-570 אלף דולר, ובשנתיים שלאחר מכן יעמדו על 480 אלף דולר בשנה. מדובר בתשלום צנוע יחסית לנהוג בקרנות הון סיכון ציבוריות אחרות. בנוסף, תקבל חברת הניהול אופציות, שיהוו עם מימושן 3% מהון החברה המונפק.

החוזה המוצע הוא לשלוש שנים, עם אופציה להארכה. את חברת הניהול יוביל מרדכי גורפונג, בעל השליטה בתדאה (13%). תדאה רכשה לפני כשלושה חודשים את חלקה של גרין במרתון, ועתה היא משתלטת, למעשה, גם על הניהול השוטף של הקרן. בעלי מניות נוספים בתדאה הם קרן פימי (10%), אמיר רהב (9%) ומתי רז (9%).

קרן מרתון פועלת כבר כעשר שנים. בשנת 2002 הפסידה הקרן כ-15.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-16.1 מיליון שקל בשנת 2001. בשנה וחצי האחרונות, פעילות ההשקעה של הקרן כמעט קפואה לחלוטין.

ההשקעות הבולטות של מרתון הן בפגסוס (כ-17 מיליון שקל) ובנאנומושן (כ-14.1 מיליון שקל). נאנומושן, שמרתון מחזיקה בכ-20% ממנה, מפתחת ומשווקת מנועי מצב מוצק זעירים, מדויקים ואמינים, ללא חלקים נעים, למגוון יישומים לתעשיית הרובוטיקה והמוליכים למחצה.

לפני כשלושה חודשים מכרה גרין כ-29.5% מהמניות לתדאה, בפרמיה של 75% ביחס למחיר השוק, ובתמורה כוללת של 15 מיליון שקל. בנוסף, קיבלה גרין אופציית פוט למכור לתדאה את יתרת המניות (5%) שברשותה ואופציית קול לרכישת 5% מהמניות בחזרה. האופציות יהיו בתוקף החל משנתיים מיום ביצוע המכירה, ולמשך שנה. גרין השקיעה במשך השנים 44.5 מיליון שקל במרתון, כך שהמכירה לתדאה נרשמה אצל יצחק תשובה כהפסד.

לקרן מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-31 מיליון שקל, השקעות הון סיכון בהיקף של כ-50 מיליון שקל והון עצמי של כ-85 מיליון שקל. מכירת אחזקות גרין בקרן לידי תדאה נעשתה לפי שווי חברה של 50.8 מיליון שקל.