כלכלני אילנות בטוחה קובעים למניית פמס דרוג "לא אטרקטיבית"

"לחברה ישנו סיכון מסוים בשל התלות במספר לקוחות מועט, אשר מהווה נתח גדול מהמכירות"

אילון ג'דה, אנליסט באילנות בטוחה, קובע היום (א') למניית חברת פמס דרוג "לא אטרקטיבית".

החברה עוסקת בייצור פנלים ויריעות בליסטיים המשמשים בייצור אפודי מגן, יריעות ופנלים להגנה המותקנים ברכבים ובמתקנים אחרים. יעדי המכירה של החברה הם בעיקר חברות יצרניות בחו"ל, המשלבות את מוצרי החברה במוצריהם המשווקים לגופים אזרחיים ובטחוניים.

פמס, מציין ג'דה, הנה חברה בעלת רקורד צמיחה מרשים; היא הצליחה לשלש את הכנסותיה במהלך העשור האחרון. מגמות דומות חלו גם ברווח התפעולי והנקי בחברה. בנוסף, החברה נהנית ממאזן נקי לחלוטין מחוב בנקאי, שיעור הון עצמי גבוה ביותר ותיק מזומנים (44 מ' שקל) המתווסף לערכה התפעולי של החברה.

לדעתו של ג'דה, לחברה ישנו סיכון מסוים בשל התלות במספר לקוחות מועט, אשר מהווה נתח גדול מהמכירות. בשנת 2002 כ- 76% מהמכירות נבעו מ- 4 לקוחות בלבד, מתוכם אחד מהם היה אחראי על 47% מההכנסות לבדו.

ג'דה מוסיף ומציין, כי החברה נהנית, נכון להיום, מהטבות על פי החוק לעידוד השקעות הון. כיום שיעור המס שהחברה משלמת הוא נמוך יחסית, אך במהלך 2005 שיעור המס צפוי כנראה לעלות לכיוון 36%. האנליסט מעריך כי היות והחברה בחרה שלא להקים תשתית ייצור חדשה בישראל- שיעור המס האפקטיבי שלה צפוי לגדול משמעותית החל מ- 2005, עת צפויה החברה למצות את ההטבות המגיעות לה מתוקף החוק לעידוד השקעות הון.

החברה הנה שחקנית בשוק גלובלי ועיקר ההזמנות למוצריה מגיעות מחו"ל. אמנם בארץ התחרות לה נחשפת החברה הינה מועטה, אך ג'דה מעריך כי בחו"ל קיימות שחקניות נוספות בתחום וכי חסמי הכניסה לתחום פעילותה של החברה אינם גבוהים במיוחד. הערכה זו מובילה אותו לחשוב כי שיעורי הרווחיות התפעולית הגבוהים שמציגה החברה כיום אינם ברי קיימא. זאת ועוד, טוען ג'דה, לחברה אין מערך שיווקי כלפי לקוחותיה וצמיחה עתידית עשויה לחייב פיתוח של מערך כזה- דבר אשר עלול להוריד את שיעורי הרווחיות הגבוהים גם כן.

אף על פי כן, ג'דה סבור כי החלטתה של החברה לפתוח מפעל בחו"ל עשויה להתברר כנכונה, לאור המגמות העולמיות בתחום הביטחון לאחר 11.9.2001. החברה השקיעה כ- 9 מיליון דולר בהקמת המפעל ומציינת כי ההחלטה למקמו בחו"ל קשורה לנוחות התחזוקה של הציוד שבו. על פי דברי החברה, לא צפויה בקרוב השקעה נוספת במפעל זה. תחילת הייצור במפעל נדחתה מתחילת 2003 לרבעון השלישי 2003 בשל תקלות טכניות. לחברה גם מפעל בארץ, בו אין היא מתכננת להשקיע כרגע סכומים משמעותיים.

לאור זאת ולאור מכלול ההזדמנויות והסיכונים הקיימים בחברה, סבור ג'דה כי המכפיל התפעולי המתאים לחברה הינו 10 ושיעור הרווחיות התפעולית בחברה יתייצב על רמה של 30%-32%. בנוסף, הוא צופה כי מכירות החברה יגדלו השנה ב- 10% (למרות התיסוף ולמרות קצב מכירות נמוך ברבעון הראשון של 2003).

ג'דה סובר, כי אומדן שווי הוגן לחברה נע בסביבות 528 מ' שקל, כ- 8% מעל שוויה של החברה בשוק.