שותפות אלקבץ ובניו: שיקולים פסולים מנעו זכייתנו במכרז של חברה קדישא

השותפות טוענת, כי בשל סכסוכים ומחלוקות פנימיות בתוך החברה קדישא, התקבלה שם החלטה אסטרטגית שלא להמשיך איתה את ההתקשרות

השותפות אלקבץ רפאל ובניו, המעניקה שירותי ניקיון וגינון מזה 30 שנה עבור החברה קדישא, טוענת, כי שיקולים זרים ופסולים הניעו את ועדת המכרזים של החברה קדישא שלא לבחור בהצעתה במכרז החדש למתן שירותים במתחם בית העלמין חולון.

לטענת השותפות, על פי מידע שהגיע לידי המנכ"ל יורם אלקבץ, בשל סכסוכים ומחלוקות פנימיות בתוך החברה קדישא, התקבלה שם החלטה אסטרטגית שלא להמשיך את ההתקשרות עם השותפות.

דבר זה נבע, נטען, מכך שבין מנכ"ל החברה קדישא, יהושוע ישי, לבין המבקר ישנם סכסוכים קשים. עוד נטען, כי בעקבות מינויו של המבקר לוועד ההנהלה מטעם רשם האגודות, במסגרת התוכנית להבראת החברה קדישא, "סימן" המבקר את השותפות כמי שנחשבת מקורבת למנכ"ל ישי ועל כן ביקש לפגוע בישי באמצעות נישול השותפות.

השותפות פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על החברה קדישא להתקשר עם החברה שנקבעה כזוכה במכרז, א. דינמיקה שירותים (1990) מת"א.

לדברי השותפות, הצעתה היתה הזולה ביותר וזולה ב-6% מהצעתה של דינמיקה. כן נטען, כי חברה קדישא מסרבת למסור לשותפות עותקים מהחלטות ופרוטוקולי ועדת המכרזים ושאר מכרזי המכרז.

השופטת ציפורה ברון הורתה להעביר את הבקשה לתגובת המשיבים. בתביעה העיקרית מבקשת שותפות אלקבץ רפאל ובניו לקבוע, כי היא הזוכה במכרז לביצוע עבודות הניקיון והגינון במתחם בית העלמין בחולון. טרם הוגשה תגובה. (עת"מ 1502/03).