כלכלני הפועלים: המיזוג עם שטראוס יקפיץ את עלית מדרגה מבחינה עסקית

מעלים את ההמלצה למניית ה-5 ל"תשואת שוק" מבלי לעדכן את מחיר היעד

בני שרביט, אנליסט בבנק הפועלים, מעלה הבוקר את המלצתו למניית עלית 5 מ"החזק" ל"תשואת שוק" ומוסיף כי מחיר יעד מעודכן יפורסם בקרוב. מחיר היעד בהמלצה הקודמת עמד על 122 שקל, ואילו המחיר הנוכחי בשוק הינו 155 שקל למניה.

שרביט מציין, כי החברה תפרסם את דוחותיה לרבעון השני של 2003 ביום ד' הקרוב והוא צופה דוח טוב, עם גידול בהכנסות ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל, כמו גם עלייה ברווח הגולמי, התפעולי והנקי.

להלן מספר גורמים, שעל פי שרביט ישפיעו על הדוח:

עיתוי חג הפסח (שישפיע לחיוב ברבעון השני); פיחות השקל מול האירו, שיגדיל את הכנסות עלית אינטרנשיונל; איחוד של 51% ממכוורת יד מרדכי (שנרכשה בסוף אוקטובר 2002) ושל 40% מחברת Doncafe (שנרכשה בתחילת דצמבר 2002); המיתון המתמשך והמצב הביטחוני; מחירי חומרי הגלם: מחיר הקקאו (חומר גלם לפעילות השוקולד) עלה לרמות שיא ומחיר הקפה עלה אף הוא בשיעור ניכר; להערכת שרביט, נראה השפעה שלילית על עלית כתוצאה ממהלכי התייעלות ברשתות השיווק הגדולות; ברבעון המקביל רשמה החברה רווח הון חד-פעמי ממכירת נדל"ן.

לגבי המיזוג עם חברת שטראוס, אומר שרביט, כי למרות שעדיין לא התפרסמו מספיק נתונים לגבי חברת שטראוס (הפרטית), הניח השוק שהעסקה תתבצע לפי שווי של כ- 250 מ' דולר לשטראוס.

להערכתו של שרביט, השווי שייקבע לחברת שטראוס, שמתייחס לחטיבת הסלטים והמחלבה (ללא הגלידות), יהיה גבוה בעשרות אחוזים ממספר זה, ולכן יתכן והשוק יתאכזב מכך בטווח הקצר (שכן ככל ששוויה של שטראוס גבוה יותר, הדבר פחות טוב למחזיקי מניות עלית).

בטווח הארוך סבור האנליסט כי מדובר בעיסקה טובה, שתקפיץ את עלית מדרגה מבחינה עסקית, תשפר את רווחיותה ואף תכניס אותה למדד המעו"ף.