גלעד שרון: אינני מסכל החקירה נגד אבי - אך איני רוצה לסייע לחוקרים

טוען ששמר על זכות השתיקה על מנת שלא להפליל את עצמו, ולא מחשש שיפליל מעורבים אחרים

אין בכוונתו של גלעד שרון לסכל את החקירה המתנהלת נגד אביו, ראש הממשלה אריאל שרון, אך הוא מבקש שלא להיות מחוייב להיות זה שיסייע לחוקרים בכל דרך שהיא, לרבות הצורך להציג מסמכים למשטרה.

כך טוען עו"ד מיכה פטמן, בא כוחו של גלעד שרון, בתגובה שהגיש היום לבית משפט השלום לבקשת המדינה להורות לו למסור מסמכים הקשורים לחקירה. גלעד שרון מבקש להורות על ביטול הצו שכבר ניתן בנושא זה.

גלעד אומר, כי לרשות מותר לחקור אותו, אך הוא אינו חייב לשתף פעולה. לדבריו, הוא סבור שמטרת החקירה היא לפגוע באביו ובאחיו עומרי, וככלי משחק בחקירה זו ברור לו גם, כי הוא עלול להיפגע מהחקירות.

גלעד מציין, כי בחקירתו הוזהר כחשוד בתיווך לשוחד ובעבירות אחרות, שברור, כי רק הוא יכול להיפגע מהן. לכן, אי שיתוף הפעולה מצידו, נובע מרצונו להימנע מפני הפללה עצמית, ולא מחששו להפליל אחרים.

לדבריו, לא ניתן להבין כיצד הבינו החוקרים, כי שתיקתו נובעת מחשש להפליל אחרים. לדבריו, אפילו אם הבינו החוקרים ששתיקתו נובעת ממניע זה, חזקה עליהם שהיו מסבירים לו, כי זכותו שלא לענות לשאלות חוקריו קיימת בכל הנוגע לזכותו שלא להפליל עצמו, וכי אם הסיבה היא חששו מפני הפללת אחרים, הוא מחויב לענות לשאלותיהם.

לדברי גלעד, לו היתה הרשות מבקשת צו חיפוש, היא היתה יכולה לשים ידה על כל מסמך ומסמך שבו היא מעוניינת, והמסמכים היו נבחנים ועשויים לשמש כראיות מפלילות. במקרה כזה, ייתכן שלא היתה עומדת לו טענת חיסיון. ואולם, לו עצמו יש זכות שלא להעביר את המסמכים.

גלעד טוען, כי הזכות מפני הפללה עצמית מתייחסת בבירור גם לדרישה להצגתם של מסמכים בכתב, כפי שנקבע על-ידי בית המשפט העליון.

בית המשפט אמור לתת החלטתו בעניין מחרתיים (ד').