ביהמ"ש קבע: לזוג בלאס משאבים גדולים מצורכי מחייתם - והגדיל את התשלומים

בני הזוג ישלמו 8,000 שקל בחודש * הנאמן: לא נמצאו נכסים משמעותיים הרשומים על שמם

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דניה קרת-מאיר, הגדילה את התשלומים החודשיים המוטלים על דוד בלאס ואשתו איזבל, במסגרת היותם פושטי רגל. השופטת קבעה, כי לזוג יכולת פירעון ומשאבים העולים על צרכי מחייתם.

קרת-אמיר הגדילה את התשלום המוטל על בלאס מ-4,000 ל-6,000 שקל בחודש ואת תשלומי אשתו מ-1,000 ל-2,000 שקל בחודש.

בהחלטתה קיבלה קרת-מאיר את בקשת הנאמן בפשיטת רגל על נכסי בלאס, עו"ד יעקב בויאר, שטען, כי נוצר רושם שההכנסות עליהם הצהירו בני הזוג לא ממצות את מקורות מחייתם, וכי יש להם יכולת תשלום גבוהה יותר, במיוחד כשמדובר בתשלומים הפועלים לתועלתם הפרטית.

כן טען הנאמן, כי אין ספק שפוטנציאל ההשתכרות של בלאס גבוה דיו כדי לעמוד בתשלומים הנדרשים.

קרת-מאיר ציינה, כי מצד אחד השניים אינם עומדים באופן קבוע בתשלום החודשי שהוטל עליהם ומצד שני הם משלמים בסכומים חד-פעמיים את התשלומים החודשיים שהוטלו עליהם, לפני שמתקיים דיון כלשהו בעניינם.

לדבריה, דרך התשלום הזאת מצביעה מצד אחד על היעדר כל ניסיון או נכונות לעמוד באופן שוטף בתשלומים שהוטלו עליהם, ומצד שני על יכולת כספית לשלם סכומים משמעותיים באופן חד-פעמי, כאשר יש להם עניין בכך.

קרת-מאיר ציינה, כי אינה מקבלת את עדותה של איזבל בלאס, לפיה רמת חייה צנועה לחלוטין, היא אינה יודעת דבר ואין לה הכנסות. לדברי השופטת, בלאס מקבלים תמיכה מבני משפחתם, לגביה נמנעו מלמסור פרטים מדויקים.

מכל זה עולה, לדבריה, כי יש להם יכולת פירעון ומשאבים העולים על צורכי מחייתם.

קרת-מאיר ציינה, כי גם טענת בא-כוחם, לפיה התמיכה המשפחתית של איזבל היא בסכומים זעומים, אין לה בסיס. אילו אכן היה מדובר בסכומים זעומים, סביר להניח, כי היתה מסוגלת להעיד עליהם ולא היתה בוחרת להתחמק באופן שיטתי ממתן תשובה לגבי גובה התמיכה.

כן ציינה קרת-מאיר, כי היא אינה מקבלת את ניסיונותיו של דוד להרחיק את עצמו מכל נכס, לגביו הוכח קשר קודם שלו.

לדבריה, נראה שבנסיבות אלה דרישתו של הנאמן להעלאה מתונה בחיוב התשלומים החודשיים שיש להטיל על בלאס היא סבירה לחלוטין. לדבריה, בלאס לא עשו עד כה כל מאמץ של ממש או הגישו הצעה להסדר חובותיהם.

עו"ד בויאר טען, כי נכון להיום טרם אותרו הכנסות או נכסים משמעותיים הרשומים ע"ש החייבים, מהם ניתן יהיה לפרוע את חובות הנושים. ואולם לדבריו, מתגלים נכסים המוחזקים על-ידי אחרים מטעם החייבים ונטען לגביהם, כי הם נכסי החייבים.

לדבריו, נגד דוד בלאס הוגשו תביעות חוב בסך כולל של 39.4 מיליון שקל ועד כה אושרו תביעות חוב בסך כולל של 10.2 מיליון שקל. נגד איזבל בלאס הוגשו תביעות חוב בסך של 36.7 מיליון שקל ועד כה אושרו תביעות חוב בסך כולל של כ-7.5 מיליון שקל.

בני הזוג בלאס נעצרו בתחילת יולי. דוד נחשד שביצע עבירות של הלבנת הון, הברחת נכסים מכונס הנכסים הרשמי ומהנאמן לנכסיו וכן נחשד במתן שוחד לקצין משטרה. ביחד אמם נעצרו גם בני הזוג יצחק ואילנה נוטס, החשודים שסייעו לו בהברחת הנכסים. יצחק הוא קצין במשטרה ואילנה היא פקידה בבנק דיסקונט.

(פש"ר 1166/00).