קרן המו"פ איטליה-ישראל אישרה 6 פרויקטים חדשים בהיקף של 5.9 מיליון אירו

עפ"י כללי התוכנית המשותפת, קרן המו"פ בלשכת המדען הראשי מממנת עד 50% מהתקציב המאושר של החברות הישראליות, וממשלת איטליה מממנת באופן דומה את החברות האיטלקיות

המועצה המנהלת של תוכנית המו"פ הדו-לאומית איטליה-ישראל, בראשות המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, ומנהל אגף המזרח התיכון במשרד החוץ האיטלקי, ריקארדו סאסה, אישרה 6 פרויקטים חדשים בהיקף 5.9 מיליון אירו. מדובר בפרויקטים של מו"פ תעשייתי משותף לחברות איטלקיות וישראליות.

"תוכנית שיתוף הפעולה במו"פ תעשייתי איטליה-ישראל, שהופעלה לראשונה בשנת 2002, זוכה להתעניינות רבה בקרב הסקטור התעשייתי של שתי המדינות", אמר אופר. "עד כה נוצרו שיתופי פעולה עם פיאט ואלקטל, לצד שיתופי פעולה עם חברות קטנות יותר, העוסקות במכשור רפואי וביוטכנולוגיה".

על פי כללי התוכנית המשותפת, קרן המו"פ בלשכת המדען הראשי מממנת עד 50% מהתקציב המאושר של החברות הישראליות, וממשלת איטליה מממנת באופן דומה את החברות האיטלקיות.

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, אשר נפגש באחרונה בפלרמו, בכנס שרי הסחר של האיחוד האירופי, עם השר לסחר חוץ האיטלקי, מסר בתום הפגישה, כי ממשלת איטליה פועלת להגדיל את תקציב המו"פ לשת"פ עם התעשייה הישראלית מ-1 מיליון אירו בשנה ל-5 מיליון אירו בשנה.

תוכנית המו"פ המשותפת עם איטליה היא חלק ממערך קרנות בינלאומיות משותפות לתמיכה במו"פ של לשכת המדען הראשי.