כלכלני לידר: דלק רכב תדווח מחר על רווח נקי של 46.9 מיליון שקל

האנליסט יובל בן-זאב: נתח השוק של החברה עלה ברבעון השני על 25%

יובל בן זאב, אנליסט בלידר ושות', מפרסם היום (ג') סקירה על דלק רכב לקראת יום ד', עת תדווח החברה על תוצאותיה הרבעוניות.

לדברי בן זאב, הדו"ח צפוי להיות טוב, על רקע חיזוק מעמדה של דלק רכב בשוק המקומי. הוא מעריך, כי החברה השכילה לנצל מספר חוזקות, המסייעות לה להשיג תוצאות טובות ובהן:

א. שער האירו, שהתחזק במהלך הרבעונים האחרונים, מחזק את דלק רכב באופן משמעותי בהשוואה ליבואני הרכב האירופאיים. בשנה שעברה התמודדה דלק רכב עם תחרות עזה מצד יבואני פג'ו - סיטרואן, רנו ופולקסוגן והתחזקות האירו מסייעת לה בתחרות מול מותגים אלו.

ב. דגמי המאזדה 6, אשר כבשו את השוק בסערה, עם נתח שוק של למעלה מ- 60% מקבוצת ההשוואה, והם תורמים משמעותית לסך המכירות ולרווחיות החברה. החברה מכרה ב- 12 החודשים האחרונים כ- 5,000 יחידות מדגם זה, כמות השווה להיקף מכירות של יבואן בינוני.

ג. שיווק רכבי פורד קונקט, שהתחיל בסוף הרבעון הביא, להערכת בן זאב, לגידול בכמות המכוניות הנמכרת (מעל 500 מכוניות נכללו במכירות הרבעון השני), אם כי תרומתו לרווח נמוכה יחסית. השקת הקונקט, שתוכננה במקור לסוף 2002, נדחתה בשל רווחיות נמוכה שהיתה בסגמנט אשתקד. גם כאן נראה שהתחזקות האירו מסייעת לדלק רכב בתחרות מול דגמי הברלינגו (סיטרואן) והקנגו (רנו), שהובילו בקטגוריה.

ד. אספקת רכבי השטח F350 (פורד) המשווקים החוזה למשרד הבטחון צפויים להמשיך ולתרום אף הם לרווחיות החברה. בן זאב מעיר, כי מכירת הרכבים לא מבוצעת ע"י דלק רכב והיא מספקת רק את השרותים הנלווים, כך שהשפעת העסקה אינה על שורת ההכנסות.

בןז אב צופה, כי החברה תדווח מחר על הכנסות של 766 מיליון שקל. זאת, בהשוואה להכנסות של 587 מיליון שקל ברבעון המקביל 2002 ושל 717 מיליון שקל ברבעון הקודם (הראשון של 2003). הרווח התפעולי, להערכתו, יסתכם ב- 66.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 27.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת 66.5 מיליון שקל ברבעון הקודם.

הרווח הנקי, מאמין בן זאב, יגיע ל- 46.9 מיליון שקל, או 0.57 שקל למניה. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 25.5 מיליון שקל, או 0.31 שקל, ברבעון המקביל ובהשוואה ל- 45 מיליון שקל, או 0.56 שקל למניה, ברבעון הראשון 2003.

עפ"י בן זאב, כי מלבד הרווחיות, יש לשים לב לנקודות הבאות בדו"ח:

* נתח השוק של דלק רכב. בן זאב מאמין, כי נתח השוק של דלק רכב ברבעון השני עלה על 25%. חשוב לשים לב מהו נתח השוק של דלק רכב מתוך המכוניות היפניות, שכן נתון זה מנטרל את השפעות המטבע (אירו חזק). להערכת האנליסט, מאזדה תתקשה לשמור לאורך זמן על נתח שוק זה, המבטא ניצול נכון של הזדמנויות עסקיות בטווח הקצר.

* השפעות סוף שנת מודל. בן זאב צופה, על רקע סוף שנת המודל (לקראת תחילת שיווק דגמי 2004), ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, בהשוואה לרבעון הראשון.