העליון אישר השעיית עו"ד שמחה ניר מהלשכה - "נהג בחוסר כבוד לבית המשפט"

ניר הושעה ל-3 שנים לאחר שהזהיר את ראש ההוצל"פ בת"א, כי ישלם מכיסו נזקים שייגרמו לו

בית המשפט העליון אישר אתמול (ב') את הרחקתו של עו"ד שמחה ניר מלשכת עורכי הדין לתקופה של 3 שנים - לאחר שקבע שהתנהג בחוסר כבוד לבית המשפט.

הפרשה החלה בעקבות מכתב שניר שלח בשנת 2002 לראש ההוצאה לפועל בתל-אביב, הרשם ישי קורן. במכתב נאמר, כי הוא פונה אליו בדרך של אזהרה וכי בכל נזק שייגרם לו בתיק שהוגש להוצאה לפועל - ישלם אותו הרשם מכיסו הפרטי.

עוד טען ניר, כי הוא מציע לרשם להזמין אותו לדיון בעל-פה בכל מה שיש לו לומר בתיק האמור, משום שהוא נלאה מלערוך בקשות ולראותן מושלכות לסל.

בעקבות המכתב הוגשה תלונה נגד ניר ללשכת עורכי הדין ובסופם של ההליכים המשפטיים בלשכה הושעה לתקופה של 3 שנים.

פסק הדין בעליון, אשר נכתב על ידי השופט אדמונד לוי בהסכמת השופטים תיאודור אור ואסתר חיות, קובע, כי הפעולות של ראש ההוצאה לפועל הן פעולות שיפוטיות וכי לראש ההוצאה לפועל חסינות, המוקנית לבית המשפט כאשר זה ממלא את חובותיו כדין ומבצע פעולות שיפוט.

השופט לוי קובע, כי המכתב לוקה בחוסר כבוד לבית המשפט וזאת גם לנוכח העובדה, כי קודם למכתב קדמה פעולה אחת ויחידה של לשכת ההוצאה לפועל, בה נשלחה אזהרה לחייב.

לאור האמור קובע בית המשפט, כי הרשעתו של ניר מוצדקת וזאת גם לאור 10 הרשעות קודמות שלו, ובכלל זה הרשעה בעקבות דברים בוטים שהטיח בשופט של בית המשפט המחוזי.

(על"ע 3954/03).