הצלחה ראשונה לדודי ויסמן: הריבוע הכחול גייסה 400 מיליון שקל

בהנפקה, שתוכננה 200 מיליון שקל, נרשמו ביקושים של כ-700 מיליון שקל; הריבית נקבעה על 5.9%, 0.4% מתחת למקסימום

הנפקת האג"ח של הרבוע כחול מסתמנת כהצלחה גדולה. בהנפקה, שהתבצעה לשוק המוסדי, ותוכננה להיקף של 200 מיליון שקל, נרשמו ביקושים בהיקף של כ-700 מיליון שקל. בעקבות זאת החברה החליטה להגדיל את היקף הגיוס ל-400 מיליון שקל- ההיקף המקסימלי לו ניתן הדירוג הגבוה של AA על ידי חברת הדירוג מעלות.

הריבית במכרז נקבע על 5.9% צמוד למדד, 0.4% מתחת לריבית המקסימום. מעניין לציין, כי מדובר בריבית הגבוהה ב-1.1% מריבית אג"ח הממשלתיות לאותה תקופה, כשבהנפקה האחרונה של חברת החשמל נקבע הריבית על 1.2% מעל הריבית על האג"ח הממשלתית.

את ההנפקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, שבלטה בחודשים האחרונים במהלכי גיוס והפצה רבים, בהם הנפקת אל על, פרוטרום ורבות אחרות. עוד היו מעורבים במהלך בעל השליטה החדש, דודי ויסמן, המנכ"ל יורם דר, מנהל הכספים צבי בוצ'מן, ורו"ח שלמה זהר.

בהנפקה הציעה הרבוע הכחול לשוק המוסדי לרכוש שתי סדרות אג"ח, שיוקצו בחלקים שווים. שתי הסדרות, אחת של אג"ח להמרה והשניה של אג"ח סטרייט, הוצעו בריבית צמודת מדד של 4.8% פלוס שיעור תוספת שיקבע במכרז, ושלא יעלה על 1.5% (כלומר - ריבית מקסימלית של 6.3%). כאמור, הריבית נקבעה על 5.9%.

איגרות החוב זכו כאמור לדירוג גבוה במיוחד על ידי מעלות, AA, כשלשם ההשוואה, הבנקים הגדולים מדורגים כיום ב-AA פלוס. במעלות ציינו כי הדירוג הגבוה ניתן לאיגרות למרות הכוונה של הרבוע לחלק דיבידנדים של למעלה מחצי מיליארד שקל בשנתיים הקרובות - דיבידנד שיסייע לבעלי השליטה החדשים ברשת, קבוצת אלון-ברונפמן, להחזיר כבר עתה חלק מהשקעת הענק שלהם ברשת (367 מיליון דולר).

גיוס ההון הוא הצעד המשמעותי הראשון עליו מכריזה החברה לאחר שהשליטה בה עברה לידי קבוצת אלון-ברונפמן, והוא חלק מהאסטרטגיה של הרבוע לשינוי מבנה ההון של החברה. בהקשר זה ראוי להזכיר כי בשבועות האחרונים הכריז דודי ויסמן, שעומד בראש קבוצת אלון, כי בכוונתו לשנות את האסטרטגיה של החברה, מבעלות על הנדל"ן (שבו ממוקמים סניפי הרשת) למעבר להפעלת חנויות שכורות - מה שיקל על עלויות המימון של החברה. כל המהלכים הללו צפויים לשנות את מבנה ההון של החברה, כשבין היתר ההשלכה שלהם תהיה הקלה על חלוקת דיבידנדים עתידיים.