פיצה האט השקיעה 70 אלף שקל בשת"פ עם הטלנובלה "אהבה מעבר לפינה"

שמה אינו מוזכר בסדרה אך בתאום עם חברת ההפקה, היא עיצבה את הסניפים, הלוגו והמדים של הפיצריה בסדרה שמזכירה מאוד, באופן מפתיע, את סניפיה * הרשות השנייה: בדיקת הנושא נמצאת בעיצומה

רשת פיצה האט השקיעה כ-70 אלף שקל בשיתוף פעולה עם הטלנובלה החדשה "אהבה מעבר לפינה", שמשודרת ברצועת שידור קבועה אצל כל שלושת זכייניות ערוץ 2 מדי יום ב-19:00 בערב.

הסדרה מספרת על יריבות בין פיצריה מקומית לבין סניף של רשת פיצות, הנושאת את השם "פיצה ארט". מעבר לשם שמזכיר את "פיצה האט", גם הלוגו מאוד דומה ללוגו של "פיצה האט", התפריטים זהים לחלוטין לתפריטי "פיצה האט", וכך גם מדי העובדים והפוסטרים.

ל"גלובס" נודע כי הדמיון בין שם הרשת בסדרה ועיצובה לפיצה האט אינו מקרי, כי אם תולדה של הסכם בין הרשת לחברת ההפקה "אפיקים חדשים", שהפיקה את הסדרה. הפיצריה שבסט נבנתה על ידי מחלקת התפעול של "פיצה האט" ומהווה העתק מדויק של סניפי הרשת. הפיצות ה"משתתפות" בסדרה הן מתוצרת "פיצה האט", ואפילו השם של הרשת "פיצה ארט" הגיע מהרשת האמיתית.

דודי ויגדרוביץ, מנהל התפעול בדור אלון המחזיקה בבעלות על פיצה האט, מספר כי במקור אמור היה שם רשת הפיצריות בסדרה להיות פיצה האט, אך הרשות השנייה פסלה זאת ולכן נבחר השם "פיצה ארט", המזכיר את שם הרשת האמיתית. הוא מוסיף כי בהמשך יצטרף למהלך גם חידון יומי בו תשולב הרשת, במסגרתו תעלה על המסך חידה יומית ומספר טלפון אליו יש להתקשר כדי לענות עליה. כחלק מתפריט השלוחות אליו יגיע המתקשר, הוא יוכל לבחור במספר להזמנת פיצה, שעם הלחיצה עליו מועברת השיחה למרכז ההזמנות של "פיצה האט". "פיצה האט" תשלם לחברת ההפקה "אפיקים מאוחדים" שהפיקה את הסדרה 3 שקל על כל פיצה שתוזמן כתוצאה מכך.

"תקציב הפרסום של פיצה האט אינו גדול, לכן אנחנו חייבים לפעול בחוכמה ולהיות יצירתיים. שמענו על הסדרה באקראי ופנינו אל חברת ההפקה. הם היו צריכים ציוד ותפאורה לפיצריות ואנחנו השאלנו להם ציוד מסניפים שסגרנו ועזרנו בעיצוב", הוא אומר.

ויגדרוביץ' מאמין שההשקעה הכספית שווה למרות ששם החברה אינו מוזכר במפורש. "זה פרסום תדמיתי לפיצה האט ואני חושב שהצופה עושה את השיוך לרשת וזה תורם לנו תדמיתית. שעות השידור נחשבות לזמן בו מתוכננת ארוחת הערב כך שגם מבחינת הטיימינג השידור נכון לנו. מבחינת החוזה שסגרנו, יש התחייבות על 100 פרקים כששליש מהזמן שלהם יתרחש בתוך הפיצריות אם כי אין הגדרה מדוייקת של מספר דקות החשיפה. בהפקה מאמינים שהרייטינג יגיע עם הזמן ל-20%-15%, כך שזאת חשיפה מצוינת. בכסף שהשקענו אפשר לקבל במקרה הטוב 10 תשדירים בטלוויזיה. זה סוג של פרסום סמוי שמעורר אסוציאציה של פיצה האט".

בנוגע לחידון היומי אומר ויגדרוביץ' כי תשלום על פי הישגים מקובל בעולם אם כי בישראל לא. "עשינו עסקה דומה עם ערוץ המוסיקה האומרת תשלום לפי מכירות. ישודרו שם בכל יום 200 תשדירים שלנו עליהם יופיע מספר טלפון ואנחנו נשלם פר קנייה שתעשה דרך מספר זה".

תמי לאון, מנכ"ל חברת ההפקה "אפיקים מאוחדים", סירבה להתייחס לידיעה. דוברת הרשות השנייה מסרה בתגובה כי הנושא נמצא בעיצומה של בדיקה על ידי הרשות.