בפועלים צופים שיפור ברווח של טפחות; משאירים את ההמלצה "תשואת שוק"

צופים כי הרווח הנקי ברבעון השני יסתכם ב-62 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 38.8 מיליון שקל ברבעון המקביל

לקראת התוצאות לרבעון השני לשנת 2003 של בנק טפחות , בבנק הפועלים משאירים את ההמלצה למניית טפחות על "תשואת שוק" בסיכון בינוני. הבנק לא סיפק מחיר יעד, אך ציין כי יפרסם בקרוב מחיר יעד חדש. מחיר היעד הקודם עמד על 45 שקלים.

לדעת האנליסט, תמיר קיים, תוצאות רבעון השלישי תושפענה לחיוב מהפער בין המדד בגין/ידוע ומשיפור במרווח הפיננסי, שיגדילו את הרווח מפעולות מימון ותהליכי התייעלות. מנגד, העלייה הצפויה בהפרשה לחומ"ס (עלייה בפיגורים בהחזרי משכנתא) ושחיקת העמלות התפעוליות יקזזו, חלקית, את השיפור הצפוי. בבנק צופים כי הרווח הנקי ברבעון השלישי יסתכם ב-62 מיליון שקל. הרווח מפעילות מימון יסתכם ב-120מיליון שקל.

הצמצום בביקושים (למרות שהחל מחודש יוני חלה התאוששות מסוימת בביקוש לדירות) והעלייה בהפרשה לחומ"ס (התרחבות מעגל הלווים שבקשיים), ימשיכו להשפיע לשלילה. למרות זאת, היתרונות היחסיים שטפחות ביסס (דוגמת-מערך גיוס עצמאי, שמאפשר מרווח גבוה יותר) ומהלכי ההתייעלות שכבר נושאים פרי, יאפשרו לבנק להציג, בהמשך 2003, פגיעה מתונה, יחסית, בתוצאותיו.

מקורו של השיפור הצפוי ברווח מפעולות מימון הנו בעליית המרווח, שמקורה בהגדלת משקלן היחסי של הלוואות צמודות למט"ח (ומעט גם באשראי לא צמוד), בהן המרווח גבוה מזה שבאשראי הצמוד למדד.

מאמצי ההתייעלות, ההשקעות במחשוב והפחתת עלויות שכר, יובילו לירידה בהוצאות התפעוליות.