בנק ירושלים ביקש לגייס סכום של 80 מיליון שקל - אך נאלץ להסתפק ב-20 מיליון בלבד

הציע למוסדיים פיקדונות נידחים ואחרים * המשנה למנכ"ל הבנק: "המוטיבציה שלנו לגייס פחתה"

בנק ירושלים למשכנתאות, שבשליטת יצוא של משפחת שובל, גייס בסוף השבוע כ-20 מיליון שקל בלבד בפיקדונות נידחים ואחרים, לעומת תיכנון של 80 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". את הגיוס, ממשקיעים מוסדיים, הובילו לאומי ושות' וגמול.

המשנה למנכ"ל בנק ירושלים, יואב נרדי, טען בתגובה לפניית "גלובס" כי הבנק מגייס הון באופן שוטף ממישקי בית וגופים מוסדיים וכי בשבועות האחרונים הגביר את מאמצי הגיוס שלו, שנשאו פירות. לדברי נרדי לא מדובר בכישלון של הגיוס. לטענתו התייקרות מחירי המימון בשבועות האחרונים וגיוס מוגבר ע"י הבנק ממקורות חלופיים - באמצעות מערך הסניפים שלו ולקוחות מוסדיים - גרמו לכך ש"המוטיבציה שלנו לגייס פחתה".

בנק ירושלים הציע למוסדיים תמהיל של פיקדונות נידחים, צמודי מדד ונושאי ריבית של 6.4% ופיקדונות אחרים הנושאים ריבית של 5.6%, לתקופה ממוצעת (מח"מ) של 7 שנים. הבנק של משפחת שובל, שנחשב לאחד הבנקים הקטנים במערכת הבנקאית, הציג רווח של 5.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד ולרווח של 29 מיליון שקל בשנת 2002 כולה. הבנק נסחר בשווי של 244 מיליון שקל ולו הון עצמי של 357 מיליון שקל.