בדיחה עגומה

"אחורי החדשות", ערוץ 10, 21:00

התוכנית הסאטירית של יאיר ניצני מתאימה למיטיבי לכת. כדי להגיע לשלושה-ארבעה הקטעים המבריקים שמתחבאים בה בכל שבוע על הצופה לעבור מסכת ארוכה של גיחי-גיחי ופרצופים של פסיכי. זה מתחיל במהדורת חדשות היתולית וארוכה מדי. קשה להסביר למה, אבל יש באולפן אווירה ברורה של בדיחות כושלות. משהו שמזכיר את מהדורות החדשות של "סאטרדי נייט לייב", ללא התירוץ שבמתן מנוחה לכוכבים בין מערכון למערכון. גם כשיש לניצני הערה משעשעת היא נבלעת בדכדוך הכללי.

המצב משתפר בדיווחי השטח של הכתבים המשוטטים. כאן לפחות לא צריך להסתמך על הטקסט. מספיק להתרכז באינטונציות של הכתבים ובתן וקח שיש להם עם ניצני כדי להנות. הפינה "אנחנו מסבירים לעובדים הזרים", בה עוברים שלושה עובדים זרים קורס מזורז בהווי הישראלי, כמעט תמיד מצליחה לפגוע. בעיקר בגלל שבה ניצני פשוט אומר את האמת על הבנאליה של היומיום, והאמת היא דבר מצחיק.

התוכנית ששודרה אתמול הייתה חלשה במיוחד, ואחת הבדיחות המוצלחות שבה הסתמכה על בדיחה מוצלחת מהשבוע שעבר. זה לא סימן מעודד לתוכנית ששודרה עד כה פחות מחמש פעמים. ובכל זאת, סביר להניח ש"אחורי החדשות" כבר יצרה לעצמה קהל נאמן, שמגיע אליה גם מתוך חוסר ברירה. קהל שלא קולט את ערוץ התכלת, ולכן נמנע ממנו לצפות בהערות הסאטיריות של "אורבך וסבאג".