קודם שיתרגלו לתיבול

רשת העוף הדרום אפריקנית ננדוס תנסה את כוחה בארה"ב באמצעים לא קונבנציונליים

בעוד רשתות המזון המהיר הגדולות בארה"ב מרחיבות את פעילותן בחו"ל על מנת לרשום צמיחה, עושה קונספט דרום אפריקני בתחום המזון המהיר, עם תפריט המבוסס על בשר העוף, את אותו הדבר, רק בארה"ב. לא רק זאת - הוא אף נותן לצרכנים לטעום ממה שעוד עתיד לבוא.

Chickenland, חטיבה של קבוצת נאנדוס הולדינגס מסן דייגו, הפועלת ביוהנסבורג, נערכת לקראת תחילת פעילותה במערב ארה"ב באמצעות השקה של קו רטבים ותחמיצים המבוסס על פלפל חריף אפריקני, העונה לשם פרי-פרי. המטרה: לזכות בקבלה מצד הציבור האמריקני, עוד לפני שהיא מנסה אפילו לפתוח בארה"ב ולו סניף אחד של הרשת.

נאנדוס נוסדה ב-1987 על ידי הדרום אפריקנים פרנאנדו דוארטה ורוברט ברוזין, ובמצבה הנוכחי אין בקופתה הרבה מזומנים. אף שבכוונתה לפתוח סניפים בארה"ב במרוצת השנה וחצי הקרובה, החליטה הנהלת הרשת לפעול כרגע בשוק האמריקני כקמעונאית של רטבים ותחמיצים ייחודיים.

אמנם תקציב הפרסום של החברה אינו עולה על 5 מיליון דולר, אך תשדיר הפרסומת בטלוויזיה שהכינה עלול למרוט כמה נוצות לכמה אנשים. התשדיר נפתח בלול תרנגולות, מתמקד בתרנגולת מקרקרת, שאחר כך נובחת, בעוד קול של שדר מציג את הרטבים החריפים. שקופית הסיום של התשדיר מכריזה: "שום תרנגולת לא נפגעה במהלך הכנת התשדיר. כולן נאכלו".

"איננו חוששים מלנקוט גישה אמיצה", אומרת מנכ"לית נאנדוס צ'יקנלנד, ננסי מאמורלה. בחו"ל קנתה לה נאנדוס מוניטין בזכות תשדיר פרסומות ברדיו לקידום מכירות הרטבים שלה, העושה שימוש בדיוקן של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, הזוכה למין אוראלי מ-"chick" (בחורה בסלנג וגם מילה נרדפת לפרגית). המומחים מציינים כי עיתוי ההסתערות של נאנדוס על השוק האמריקני נכון. הרשת מנצלת את החשיבות שמקנה כיום הצרכן האמריקני לנושא של מזון בריא, ובה בעת, את רצונו להתנסות בטעמים נועזים.