אסם תקים שותפות חדשה לייצור שימורים עם קיבוץ בית-השיטה

השותפות תשווק מוצרים תחת המותגים המוכרים של "בית השיטה" ו"עסיס" * היקף ההכנסות השנתי של השותפות נאמד ב-130 מיליון שקל * אילנות-בטוחה מעניקה המלצת "תשואת יתר" למניית אסם

חברת אסם השקעות מחזקת את פעילותה בשוק השימורים. היום (ג') הודיעה אסם, כי היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מפעלי בית-השיטה, שבבעלות קיבוץ בית-השיטה. על פי ההסכם, יקימו אסם ובית-השיטה שותפות חדשה, שאסם תחזיק ב-%51 ממניותיה, וקיבוץ בית-השיטה ביתרתן. השותפות תעסוק בייצור ושיווק שימורים, חמוצים ורטבים מיוחדים.

במסגרת הקמת השותפות ירכזו שני הצדדים את אמצעי הייצור והשיווק שלהם במטרה לייעל ולהשביח את התהליכים והמוצרים שלהם. המוצרים ישווקו תחת המותגים המוכרים של "בית-השיטה" ו"עסיס", המותג באמצעותו פעלה אסם עד היום בשוק המיצים, הרטבים והשימורים.

מחזור ההכנסות של בית-השיטה בשנה החולפת מוערך בכ-75 מיליון שקל, ואילו זה של עסיס ב-55 מיליון שקל, כך שהמחזור הכולל של השותפות נאמד בכ-130 מיליון שקל. אסם רכשה לפני שנים רבות את עסיס מידי חברת שיא אחזקות, והעבירה את פעילות הייצור של עסיס לידיה תוך שמירה על שם המותג "עסיס" שחילחל בהצלחה אל השוק הישראלי. העסקה, במסגרתה מועברים רק מערכי ייצור ושאינה כרוכה בהשקעה כספית של מי מהצדדים, עדיין כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אסם הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה בשווקים הלא מסורתיים שלה. בין היתר, הקימה את חברת נגה גלידות המשווקת תחת שם המותג "נסטלה-מוטה", רכשה את מפעלי הקפואים של טבעול ועוף טוב, ונכנסה לתחום המזון המצונן לאחר שרכשה את השליטה בחברת סלטי צבר. בנוסף, ממשיך שיתוף הפעולה האסטרטגי בין אסם לנסטלה לבוא לידי ביטוי בתחומי פעילות חדשים, כמו העמקת עסקי אסם בתחום הקפה והשוקולד.

לצד הודעתה של אסם, וללא קשר להודעה, פרסם היום בית ההשקעות אילנות-בטוחה המלצה חיובית מסוג "תשואת יתר" למניית אסם. האנליסט גיורא סרצנסקי מעריך, כי רווחי אסם בשנת 98' יצמחו ב-%22 לעומת רווחי שנת 97', ויסתכמו ב-79 מיליון שקל. הרווח החזוי לשנת 99' מגיע ל-83 מיליון שקל. הגידול ברווחיות, יחד עם קיטון צפוי בהפסדיה של חטיבת הגלידות של אסם ועם הערכות כי החברה תמשיך להתרחב באמצעות כניסה לפעילויות חדשות, מביאים את סרצנסקי למסקנה, כי מחירה הנוכחי של אסם משקף מכפיל רווח נמוך.

מחזור ההכנסות שצופים באילנות בטוחה לאסם בשנת 98' הוא כ-1.49 מיליארד שקל (נטו, בניכוי הנחות ומבצעים), ואילו בשנת 99' התחזית היא למכירות של 1.55 מיליארד שקל. להערכת סרצנסקי, בשנת 98' תציג אסם שיפור בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי שלה.

עם זאת, באילנות בטוחה מעריכים, כי בטווח הארוך צפויה רווחיותן של חברות המזון להצטמצם בגלל החרפת התחרות בשוק. מספר המתחרים בשוק יקטן בגלל גידול בכוחן של רשתות השיווק וההאטה במשק. יכולתה התחרותית של אסם, מציין סרצנסקי, היא גבוהה מאוד בעיקר בזכות שיתוף הפעולה שלה עם ענק בילנאומי כדוגמת נסטלה, המחזיק גם ב-%40 ממניות אסם, המקנות לו שליטה בחברה.« אמיר אייזנברג « אסם תקים שותפות חדשה לייצור שימורים עם קיבוץ בית-השיטה « השותפות תשווק מוצרים תחת המותגים המוכרים של "בית השיטה" ו"עסיס" * היקף ההכנסות השנתי של השותפות נאמד ב-130 מיליון שקל * אילנות-בטוחה מעניקה המלצת "תשואת יתר" למניית אסם