מי ייצג את הברנוביצים בבית המשפט, בהתגוננות בתובענה של שנהר?

מפרק א.צ. ברנוביץ מבקש להטיל אחריות על הברנוביצים, בשל הרשעתם בפרשת החשבוניות הפיקטיביות, ובשל עיסקאות שביצעו בשם החברה ושהסבו לה, לטענתו, נזק

מפרק א.צ. ברנוביץ קבלנות , עו"ד אורי שנהר, הגיש לפני כשבועיים תובענה לבית המשפט המחוזי בת"א, לחייב את בני משפחת ברנוביץ בחובות החברה, בגובה כ-70 מיליון שקל.

שנהר מבקש להטיל אחריות על הברנוביצים, בשל הרשעתם בפרשת החשבוניות הפיקטיביות, וכן בשל עיסקאות שונות שביצעו בשם החברה ועבורה, שהסבו לה נזק, לטענתו.

נכון לעכשיו, לא ברור מי ייצג את הברנוביצים בבית המשפט, בהתגוננות בתובענה. בני המשפחה העסיקו לא מעט עורכי דין, הבכירים בהם, לאורך השנים ולאורך הפרשיות השונות בהן היו מעורבים.

בתיקים הפליליים, הן התיק של פרשת בזל, ממנו זוכו, והן תיק החשבוניות הפיקטיביות, הם יוצגו בידי מספר עורכי דין: אמנון גולדנברג, איתי הכהן, שהיה בעבר בש. הורוביץ, ואילן סופר מש. הורוביץ; גיורא אדרת; גיורא עמיר; וכן יהודה טוניק.

עם סיום תיק החשבונות הפיקטיביות, יזמה המשפחה מהלך של פירוק, שבו יוצגה בידי עו"ד יוסי כהן. המפרק, שנהר, ניהל דין ודברים בשם החברה מול רשויות המס, ובד בבד, בסוגיות המס מול המשפחה. בענין זה ייצג את בני המשפחה עו"ד משה דרוקר.

בצד זה, ניהל שנהר מו"מ מול המשפחה, לעניין אחריותם לחובות החברה, ובעניין זה פעלו בשם המשפחה השופט בדימוס, ישי לויט, ששימש יותר על תקן של יועץ ואף נתן חוות דעת בתיק, ועו"ד ישראל פפר - שניהם ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע. הצדדים ניסו להגיע להסדר, ללא הצלחה, מה שהוליד את הגשת התובענה לבית המשפט.

כעת נשאלת השאלה, איזה עורך דין ייצג את בני המשפחה בבית המשפט, בהתגוננות בתובענה של שנהר? לויט כבר הצהיר בזמנו, סמוך לפרישתו משפיטה, כי אינו מתכוון להופיע בבתי משפט, כי הוא סבור שאין זה ראוי ששופט לשעבר יופיע בבתי משפט בפני הקולגות שלו לשעבר.

נכון לעכשיו, נראה שפפר יתייצב ב"פרונט". לפפר יש כבר אסטרטגיה משפטית, ולפיה יש מקום לדחות את כל טענות המפרק, לאור הטענות והומצאו כבר למפרק. עם זאת, הדברים עדיין לא נסגרו פורמלית, אך בימים הקרובים יתברר מי יתייצב בשם הברנוביצים בבית המשפט, מול שנהר.